Βαλτιμόρη: Θα ξαναχτιστεί η γέφυρα Francis Scott Key που κατέρρευσε

Σοκ προκάλεσε η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στο λιμάνι του Μέριλαντ στη Βαλτιμόρη μετά τη σύγκρουση ενός φορτηγού πλοίου στους πυλώνες της, κατά τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης.

Οι αδιανόητες εικόνες καταστροφής από τα συντρίμμια της σιδερένιας γέφυρας κάνουν τον γύρο του κόσμου ενώ οι προσπάθειες ανεύρεσης ατόμων που έπεσαν στο νερό συνεχίζονται.

Όπως έκαναν γνωστό οι τοπικές αμερικανικές αρχές, κατά την ενημέρωση, η γέφυρα πρόκειται να ξαναχτιστεί αλλά θα κοστίσει πολλά εκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική οικονομία.

Ερωτηθείς εάν η γέφυρα πρόκειται να ανοικοδομηθεί, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Wes Moore είπε: «Θα το κάνουμε αυτό, και όχι απλώς θα ξαναχτιστεί, αλλά θα χτιστεί με τρόπο που θα θυμάται τους ανθρώπους που επηρέασε αυτή η τραγωδία και θα τιμά την κοινότητα που υπηρετεί».

«Θα απαιτήσει κάθε πτυχή και πτυχή της κοινωνίας», πρόσθεσε. Ωστόσο, δήλωσε ότι δεν μπορεί να δώσει «ένα χρονοδιάγραμμα» ή μια εκτίμηση κόστους, καθώς αυτή τη στιγμή κύριο μέλημά τους είναι η διάσωση ανθρωπίνων ζωών.

Πόσο θα κοστίσει η ανοικοδόμηση της γέφυρας της Βαλτιμόρης

Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης θα έχει μεγάλες εμπορικές επιπτώσεις, με το κόστος της ανοικοδόμησης να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 600 εκατομμύρια δολάρια, όπως είπαν ειδικοί στο Sky News.

Τοπικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης, όπου περισσότερα από ένα εκατομμύριο εμπορικά κοντέιντερς εισέρχονται και εξέρχονται κάθε χρόνο, θα παραμείνει κλειστό για όλη τη θαλάσσια και την οδική κυκλοφορία «μέχρι νεωτέρας».

Ωστόσο, θα επιτρέπεται στα φορτηγά να μετακινούν εμπορεύματα από την περιοχή.

Όμως η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, «θα εμποδίσει τη λειτουργία της Βαλτιμόρης για κάποιο χρονικό διάστημα», σύμφωνα με τον Richard Meade, τον εκδότη της Lloyd’s List, τον πάροχο των ναυτιλιακών δεδομένων.

Ήδη πραγματοποιούνται εκτροπές με «τεράστιες ασφαλιστικές επιπτώσεις», είπε ο κ. Meade, καθώς εταιρείες και αρχές εξετάζουν πώς θα εκτρέπουν το εμπόριο σε άλλα λιμάνια. Τέτοιες εκτροπές θα επιφέρουν κόστος, πρόσθεσε.

Η ανάγκη γρήγορης ανοικοδόμησης θα φέρει το κόστος τουλάχιστον 10 φορές πάνω από την αρχική τιμή που είχε την δεκαετία του 1970, που ήταν περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον David MacKenzie, πρόεδρο της εταιρείας συμβούλων μηχανικής και αρχιτεκτονικής COWIfonden.

«Πρέπει να κατασκευαστεί γρήγορα γιατί έχετε ακούσει για την πίεση στην κίνηση των επιβατών», είπε. «Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πολύ πιο ακριβό και η διαδικασία της προμήθειας θα πρέπει να είναι πολύ σύντομη. Οπότε θα είναι μια ακριβή ανακατασκευή στο τέλος της ημέρας».

Η Βαλτιμόρη είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι στις ΗΠΑ όσον αφορά στη διακίνηση κοντέινερ, αλλά το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων, έχοντας διακινήσει περισσότερα από 750.000 οχήματα το 2023, σύμφωνα με τη Διοίκηση Λιμένων του Μέριλαντ.

Πηγή: iefimerida.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content