Αποκλειστική συνέντευξη με τον δημιουργό και διευθυντή του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου Junior Academy – Xερρονάσιος Σχολή

Συνέντευξη στην Αλεξάνδρα Τριγώνη

Δώδεκα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει φέτος το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Junior Academy – Xερρονάσιος Σχολή,  ένα Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο του οποίου η φήμη έχει ήδη ξεπεράσει τα τοπικά όρια και κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο ευρέως γνωστό, με την υπευθυνότητα και τις πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας που ακολουθεί.

Σήμερα η “ΝΕΑ ΔΡΑΣΙΣ” θα επιχειρήσει μια αντικειμενική παρουσίαση της δυναμικής και των δραστηριοτήτων του, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα Εκπαιδευτήριο που εξυψώνει κατακόρυφα το επίπεδο της Πρωτοβάθμιας Παιδείας του τόπου μας.

Για το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Junior Academy – Χερρονάσιος Σχολή θα μιλήσουμε με το δημιουργό και Διευθυντή του, καθηγητή Φυσικής Αγωγής κ. Άρη Μαρκάκη. Έναν αεικίνητο εκπαιδευτικό, που το 2007 πήρε τη γενναία απόφαση ίδρυσης του Εκπαιδευτηρίου, στηρίζοντάς το πάνω σε στέρεες βάσεις, με κυρίαρχο κριτήριο την σταθερή προσήλωση σε σύγχρονες και δοκιμασμένες εκπαιδευτικές μεθόδους.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλημέρα σας, κύριε Μαρκάκη. Οφείλω να ομολογήσω πως η φήμη του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου Junior Academy προηγείται κατά πολύ της σημερινής μας συνάντησης. Θέλω όμως να σας προσεγγίσουμε σήμερα, να μάθουμε κάποια περισσότερα στοιχεία για το Εκπαιδευτήριό σας και το έργο που επιτελείτε. 

Πείτε μου, κατ’ αρχήν, είστε ικανοποιημένος από τη μέχρι σήμερα πορεία του Junior Academy – Χερρονάσιος Σχολή;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όπως είπε και ο μεγάλος Νίκος Καζαντζάκης, “Δεν υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες”. Άνθρωποι που ανάβουν το σπίρτο και η φλόγα γίνεται φωτιά. Έτσι ξεκινήσαμε κι εμείς το 2006, από μια ιδέα, από ένα όνειρο, από ένα όραμα που έγινε πράξη και φτάσαμε ως το σήμερα.

Η ίδρυση του σχολείου μας πριν από 14 χρόνια αποτέλεσε την αρχή μιας τιτάνιας προσπάθειας εκ μέρους όλων μας για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά της περιοχής μας. Με όρεξη, ζήλο, αφοσίωση αλλά κυρίως με απεριόριστη αγάπη για τα παιδιά, εργαστήκαμε όλα αυτά τα χρόνια για την επίτευξη των στόχων του σχολείου μας. Η καθιέρωση του σχολείου επήλθε μέσα από πολλά προβλήματα και σκοπέλους τους οποίους αντιμετωπίσαμε με ήθος, θάρρος, αποφασιστικότητα και συλλογικότητα. Μέσα από αυτή τη διαδρομή αποδείχτηκε ότι η οικογένεια του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου Junior Academy-Χερρονάσιος σχολή ήταν ικανή να θέτει και να υλοποιεί, χρόνο με το χρόνο, μεγαλύτερους στόχους και μεγαλύτερα οράματα. Είμαι λοιπόν απόλυτα ικανοποιημένος και ταυτόχρονα πολύ υπερήφανος για τη μέχρι σήμερα πορεία μας γιατί αφενός δεν κληρονομήσαμε τίποτα, δεν βρήκαμε τίποτα έτοιμο, δε στηριχτήκαμε πουθενά, πέραν των δικών μας δυνάμεων, και αφετέρου όλοι εμείς που αποτελούμε διαχρονικά την οικογένεια του Junior Academy- Χερρονάσιος Σχολή, καταφέραμε να ανταποκριθούμε στο ακέραιο σε αυτό το μεγάλο όραμα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ξέρω πως είναι μεγάλη υπόθεση για ένα γονέα, να εμπιστευθεί το παιδί του σε ένα συγκεκριμένο σχολείο. Ποιές προδιαγραφές εξασφαλίζετε εσείς στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Junior Academy – Χερρονάσιο Σχολή, που κερδίζουν την εμπιστοσύνη των γονέων;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι κτιριολογικές και υλικοτεχνικές υποδομές, οι γηπεδικές εγκαταστάσεις, το περιβάλλον, το ύφος και η κουλτούρα που εκπέμπει το σχολείο σίγουρα αποτελούν σημαντικό παράγοντα στο να επιλέξουν οι γονείς και να εμπιστευτούν το σχολείο μας. Για μένα όμως πρωτεύον όλων είναι ο άνθρωπος, είμαστε όλοι εμείς που αποτελούμε την οικογένεια του σχολείου μας και το τι εμείς εκπέμπουμε στα παιδιά και τους γονείς τους. Αυτό που για μένα έχει τη μεγαλύτερη σημασία δεν είναι τόσο η εκπαιδευτική επάρκεια και η εμπειρία των συνεργατών μου και των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα μου, όσο είναι η ανθρωπιά, η ψυχή και η καρδιά που κουβαλούν μέσα τους. Η αγάπη, η καλοσύνη και το γενικότερο οικογενειακό κλίμα που επικρατεί στο σχολείο θεωρώ ότι παίζει πρωτεύοντα ρόλο στο να επιλέξουν οι γονείς στο σχολείο μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σαν άνθρωπος και σαν εκπαιδευτικός τι συμβουλή θα δίνατε στους γονείς των παιδιών;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από την εμπειρία μου τα βιώματά μου στη ζωή θα ήθελα να συμβουλεύσω τους γονείς να δίνουν καθημερινά στα παιδιά τους αγάπη, αναγνώριση, να επικροτούν την κάθε τους προσπάθεια και να βρίσκονται πραγματικά δίπλα τους σε κάθε τους βήμα. Συναισθηματικά αγαθά όπως είναι η αγάπη, η επιβράβευση, η αναγνώριση, η στοργή, η κατανόηση είναι το πιο πολύτιμο εφόδιο που μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας ως κληρονομιά. Όταν ένα παιδί τα εισπράξει όλα αυτά τη σωστή στιγμή εξελίσσεται σε έναν άνθρωπο ισορροπημένο και έτοιμο να τα ξεδιπλώσει όλα αυτά στην πορεία της ζωής του. Απεναντίας, όταν το παιδί στερείται όλων αυτών των αγαθών, στην εξέλιξη του ως ενήλικας θα παρουσιάζει έλλειψη αυτοπεποίθησης και εμπιστοσύνης προς τους γύρω του και τεράστια συναισθηματικά κενά τα οποία δύσκολα αναπληρώνονται και εξισορροπούνται στην πορεία της ζωής του. Γι’ αυτό ας δώσουμε γονείς και εκπαιδευτικοί απλόχερα την αγάπη που χρειάζεται η παιδική ψυχή.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν δεν κάνω λάθος, ξεκινήσατε την πορεία σας ιδρύοντας κατ’ αρχήν έναν Παιδικό Σταθμό, ακολούθως Νηπιαγωγείο και στη συνέχεια Δημοτικό. Ποιά εφόδια και ποιές προδιαγραφές εξασφαλίζατε, για να προχωρήσετε σε αυτά τασημαντικά και μελετημένα, όπως αποδεικνύεται, βήματα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλα ξεκίνησαν ρομαντικά με κύριο χαρακτηριστικό την αγάπη και το συναίσθημα για αυτό που ξεκινούσε. Ήταν στιγμές που πραγματικά δεν υπήρχε η λογική και το μόνο που ακολουθούσαμε ήταν η λογική της καρδιάς μας. Ξεκινήσαμε από το μηδέν, δεν κληρονομήσαμε τίποτα και δεν μας χαρίστηκε τίποτα. Παλέψαμε, αγωνιστήκαμε, καταφέραμε πάρα πολλά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και είμαστε υπερήφανοι για το αποτέλεσμα του αγώνα και των προσπαθειών μας. Φυσικά, σε αυτή την προσπάθεια έπαιξε κυρίαρχο ρόλο η σωστή οργάνωση αλλά περισσότερο η αγάπη και η συνεργασία μεταξύ μας που αποτέλεσαν απαραίτητα εφόδια για την ίδρυση των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης και τη συνέχιση σχολείου. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα ήθελα, στο σημείο τούτο, να μας κάνετε μια σύντομη αναφορά στις εγκαταστάσεις και τις εκπαιδευτικές υποδομές του ιδιωτικού εκπαιοδευτηρίου Junior Academy – Χερρονάσιος Σχολή.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: το Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο  Junior Academy- Χερρονάσιος Σχολή, βρίσκεται στην Άνω Χερσόνησο σε ένα ιδιόκτητο χώρο 10 στρεμμάτων με δύο αυτόνομα κτίρια συνολικής έκτασης 2.500 τετραγωνικών. Στο ένα κτίριο στεγάζεται το δημοτικό και το νηπιαγωγείο τα οποία υπόκεινται στο υπουργείο Παιδείας και θρησκευμάτων και στο άλλο κτίριο στεγάζεται ο παιδικός-βρεφικός Σταθμός που υπόκειται στο υπουργείο Υγείας. Όσον αφορά τις αθλητικές μας εγκαταστάσεις, υπάρχει γήπεδο τένις, ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ ενώ στα άμεσα σχέδιά μας είναι και η κατασκευή πισίνας για την πραγματοποίηση μαθημάτων κολύμβησης. Το σχολείο μας επίσης έχει μυηθεί στις νέες τεχνολογίες και η διεξαγωγή του μαθήματος γίνεται με τη χρήση υπολογιστών, tablet, διαδραστικών πινάκων , ενώ υπάρχουν και προτζεκτορες σε όλες τις τάξεις. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ας έλθουμε τώρα σε ένα πολύ βασικό πυλώνα του σχολείου σας, που είναι το Εκπαιδευτικό προσωπικό του. Με ποιά κριτήρια επιλέγετε τους συνεργάτες σας, κύριε Μαρκάκη; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το μοναδικό κριτήριο που έχω για τους ανθρώπους που με περιβάλλουν καθημερινά και συνεργάζομαι μαζί τους είναι η καρδιά τους, η ψυχή τους και τα συναισθήματα που κουβαλούν μέσα τους. Πιστεύω ακράδαντα ότι η επαγγελματική επάρκεια του καθενός μας βελτιώνεται και αναβαθμίζεται καθημερινά με το χρόνο και μέσω των υψηλών απαιτήσεων του εκπαιδευτηρίου μας. Το ανθρώπινο όμως κομμάτι είναι κάτι που υπάρχει μέσα μας και μας χαρακτηρίζει, αποτυπώνεται σε κάθε μας βήμα στη ζωή και στην καθημερινότητα μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιές είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις σας με τα παιδιά που φοιτούν στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Junior Academy – Χερρονάσιος Σχολή, αλλά και με τους γονείς τουςΣε ποιές βάσεις οικοδομείτε τις σχέσεις αυτές;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τα παιδιά είναι για μένα η ζωή μου. Αποτελούν για μένα ξεχωριστό κομμάτι και κεφάλαιο σε αυτήν. Μεταξύ μας υπάρχει μία αμφίδρομη αληθινή αγάπη που καθημερινά μου δίνει αστείρευτη δύναμη να μπορώ να συνεχίσω το έργο μου και να βρίσκομαι επάξια κοντά τους. Την ίδια ακριβώς σχέση αγάπης, ειλικρίνειας, αλληλοσεβασμού και αλληλοϋποστήριξης προσπαθώ καθημερινά να χτίζω και με τους γονείς των παιδιών. Γενικότερα θα έλεγα ότι όλοι όσοι απαρτίζουν το εκπαιδευτήριο μας, παιδιά, εκπαιδευτικοί, γονείς, μας χαρακτηρίζει ένα οικογενειακό κλίμα με ότι αυτό συνεπάγεται.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ας προχωρήσουμε τώρα λίγο πιο πέρα, κι ας μιλήσουμε γενικότερα για την Παιδεία στη σημερινή Ελλάδα. Πώς κρίνετε το επίπεδό της ως εκπαιδευτικός; Ακολουθεί η Παιδεία σήμερα την πορεία που μπορεί να την οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα, ή μήπως απαιτούνται διορθωτικές κινήσεις και πολιτικές;

Με την πρ. υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η παιδεία είναι μία σύνθετη έννοια που δεν περικλείει τόσο τη γνωσιακή καλλιέργεια. Πολύ περισσότερο αποτελεί την παίδευση της ψυχής δηλαδή την καλλιέργεια του ήθους και των αρετών. Η παιδεία όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα γίνεται αντιληπτή κυρίως ως έννοια τεχνοκρατική. Για εμάς προέχει η ενσάρκωση της παιδείας με την πρωταρχική της έννοια. Στοχεύουμε στο να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας τα ήθη και τις αρετές που χρειάζονται για να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένους πολίτες. Φυσικά παίζει το ρόλο του και το γνωσιακό κομμάτι το οποίο όμως δεν μπορεί να υπάρξει από μόνο του και να συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας πολύπλευρης κριτικά σκεπτόμενης προσωπικοτητας. Οπότε θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξουν διορθωτικές πολιτικές αλλαγές ώστε η παιδεία να οδηγηθεί προς αυτή την κατεύθυνση εν γένει.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Μαρκάκη, έχω υπόψη μου τις σχέσεις σας με το Σωματείο “Μεγαλόνησος” των ΑμΕΑ. Θα ήθελα να μας μιλήσετε για τις σχέσεις σας αυτές.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στο χώρο των ΑΜΕΑ και ειδικότερα στο αθλητικό σωματείο ΑΜΕΑ “Μεγαλόνησος” με μύησε ο χρυσός παραολυμπιονίκης κολύμβησης Γιώργος Καπελάκης, ο οποίος βρίσκεται επί σειρά ετών στην προεδρία και το τιμόνι του συλλόγου. Θα ήθελα λοιπόν, να τον ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου γιατί μέσω αυτού μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω μεγάλους αθλητές του χώρου ανθρώπους που “κουβαλούν” τη χώρα στην πλάτη τους έχοντας κατακτήσει πολλά παραολυμπιακά παγκόσμια, ευρωπαϊκά και πανελλήνια μετάλλια, όπως ο Μανώλης Στεφανουδάκης, ο Χαράλαμπος Ταϊγανίδης, ο Αντώνης Τσαπατάκης, ο Κωνσταντίνος Καραούζας και ο Μιχάλης Λεμονής. Πάνω από όλα όμως γνώρισα ανθρώπους με μεγαλείο ψυχής, ανθρώπους που παλεύουν καθημερινά για πράγματα τα οποία για εμάς αποτελούν το αυτονόητο, ανθρώπους που αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας. Νιώθω υπερήφανος που αποτελώ μέλος του διοικητικού συμβουλίου της “Μεγαλονήσου”, μα πάνω από όλα νιώθω τιμή για την αδελφική σχέση που με συνδέει με αυτά τα παιδιά, παιδιά που καθημερινά μου δείχνουν το δρόμο πώς να συνεχίζω να πορεύομαι στη ζωή.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Προ ημερών, πληροφορήθηκα κάτι πολύ σημαντικό, που τιμά ιδιαιτέρως και εσάς προσωπικά, αλλά και το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Junior Academy – Χερρονάσιος Σχολή. Ότι, σε συνεργασία με το “Χαμόγελο του Παιδιού”, έχετε αποφασίσει να εντάξετε το όνομα του Ανδρέα Γιαννόπουλου στην επίσημη ονομασία του σχολείου σας. Πώς και γιατί το αποφασίσατε αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Με “ Το Χαμόγελο Του Παιδιού” και τον πρόεδρο του, κύριο Κώστα Γιαννόπουλο, ξεκινάει η σχέση μου τον Ιούνιο του 2007. Μία σχέση αλληλοεκτίμησης, αλληλοσεβασμού, αγάπης και ανιδιοτελούς προσφοράς. Γιια μένα “Το Χαμόγελο Του Παιδιού” αποτελεί πλέον σπίτι μου, οικογένειά μου και ο κ. Κώστας Γιαννόπουλος είναι ένας άνθρωπος που νιώθω σαν πατέρα μου. Το ίδιο πιστεύω ότι νιώθει και εκείνος. Μέσα από αυτή την πολυετή πορεία και όλα αυτά που μας συνδέουν αποφασίσαμε από κοινού να δώσουμε το όνομα του μικρού Ανδρέα στο σχολείο μας. Ο μικρός Ανδρέας ήταν ένα παιδί πολύ ιδιαίτερο καθώς το όραμά του ξεπερνούσε κατά πολύ την ηλικία του. Είναι πολύ σπουδαίο ένα παιδί που λόγω ηλικίας δεν έχει αναπτύξει ακόμα ιδιαίτερα την ενσυναίσθηση, να νοιάζεται για τον πόνο των άλλων παιδιών. Ήταν ένα παιδί ιδιαίτερα χαρισματικό και το εύρος του ψυχικού του μεγαλείου ήταν τεράστιο. Μπορείτε, λοιπόν, να καταλάβετε το λόγο που πάρθηκε η απόφαση το εκπαιδευτήριο μας να ονομάζεται πλέον ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Junior Academy-Χερρονάσιος Σχολή “Ανδρέας Γιαννόπουλος”. Το πρόσωπο του αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για όλους εμάς και το χρέος μας από δω και πέρα να εκπληρώνουμε το όραμα του θα είναι ακόμα πιο βαρύ.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω μάθει όμως, κύριε Μαρκάκη, και κάτι ακόμη, εξ ίσου σημαντικό. Πως ετοιμάζεστε για ένα ταξίδι στην Κένυα, όπου θα προχωρήσετε στην υιοθέτηση ενός τοπικού σχολείου. Μπορείτε να μας δώσετε λεπτομέρειες για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία σας; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το ταξίδι αυτό υπήρχε σαν όραμα καιρό τώρα το οποίο ωρίμασε και ήρθε η ώρα να υλοποιηθεί. Η επαφή ξεκίνησε με τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, Θεόδωρο και αφού αποφασίσαμε να κάνουμε το μεγάλο ταξίδι ξεκινήσαμε την επικοινωνία με τον Μητροπολίτη Κένυας Μακάριο. Εκείνος μας έδωσε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειαζόμασταν και μας γνωστοποίησε τις ελλείψεις του σχολείου εκεί στη Riruta όπου και θα φιλοξενηθούμε μέσα στη Μητρόπολη. Οι εργασίες που θα γίνουν έχουν να κάνουν με την αναστήλωση του σχολείου όπως τοποθέτηση παραθύρων, χτίσιμο τοίχων, βάψιμο τοίχων. Φυσικά θα υιοθετήσουμε τα παιδιά αυτού του σχολείου τα οποία θα στηρίζουμε στο μέλλον.  Η προσπάθεια αυτή αποτελεί κάτι πάρα πολύ σημαντικό για τα άτομα που θα συμμετασχουμε σε αυτό το έργο και νομίζω ότι είναι ένα ταξίδι ζωής που θα μας προσφέρει ανεκτίμητο συναισθηματικό πλούτο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μέσα από όλη αυτή την επιτυχημένη πορεία σας υπήρξαν στιγμές που σας δημιούργησαν φόβο η ανασφάλεια;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σε όλη αυτή την πορεία και όλα αυτά που έχω καταφέρει δεν έχω φοβηθεί γιατί λειτουργώ με την καρδιά και το συναίσθημα και όχι τη λογική. Είμαι άνθρωπος που ρισκάρει πολύ και πολλές φορές σε σημείο τέτοιο που οι γύρω μου δυσκολεύονται να κατανοήσουν. Άλλωστε κανένα μεγάλο επίτευγμα δεν έχει επιτευχθεί ποτέ από ανθρώπους που επιζητούσαν την ασφάλεια. Είναι τόσο σπουδαίο όλο αυτό που έχει δημιουργηθεί που το μόνο που καμιά φορά με φοβίζει είναι ο φθόνος και η κακία που μπορεί να υπάρξει, γεγονός που ξεπερνώ με την τόση αγάπη που εισπράττω καθημερινά από μαθητές και γονείς.

 

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content