Τα τροχαία που συγκλόνισαν την χώρα και τα στοιχεία σοκ

Το ανατριχιαστικό τροχαίο με τους 21 νεκρούς μαθητές στα Τέμπη και η αιματοβαμμένη επιστροφή των οπαδών του ΠΑΟΚ είναι μόνο κάποια από τα δυστυχήματα που έχουν συγκλονίσει την Ελλάδα

Τα στοιχεία, πραγματικά, σοκάρουν… προκαλούν έναν κόμπο στο στομάχι και πολλά αναπάντητα γιατί. Και όμως στην Ελλάδα τα τελευταία 60 χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους 140.000 άνθρωποι στους δρόμους. Μια γενοκτονία δίχως τέλος με βασική αιτία την απροσεξία των οδηγών.

Οι αριθμοί είναι αποκαρδιωτικοί: 690 νεκροί, 758 βαριά τραυματίες, 12.243 ελαφρά τραυματίες.  Κι αυτά μόνο το 2018. Αυτά είναι τα θλιβερά νούμερα της πραγματικότητας που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας και της ΕΛΣΤΑΤ για το περασμένο έτος.

Το νέο τεύχος του ET Magazine του EleftherosTypos.gr ασχολείται με τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα και την γενοκτονία που συντελείται στους δρόμους της χώρας με αφορμή την συμπλήρωση των 16 χρόνων από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε την ζωή σε 21 μαθητές.

 

Το ανατριχιαστικό τροχαίο με τους 21 νεκρούς μαθητές στα Τέμπη η αιματοβαμμένη επιστροφή των οπαδών του ΠΑΟΚ, το πολύνεκρο τροχαίο στον Μαλιακό, οι οικογενειακές τραγωδίες στην Άρτα και τη Φαρκαδόνα και το τροχαίο που κόστισε τη ζωή στον Παντελή Παντελίδη είναι μόνο κάποια από τα δυστυχήματα που έχουν συγκλονίσει την Ελλάδα και έχουν αφήσει πίσω τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.

Τα τροχαία στην χώρα μας είναι ένας «πόλεμος» στους δρόμους που αφαιρεί ζωές, που αφήνει καθημερινά πολλούς τραυματίες. Αυτή η γενοκτονία των Ελλήνων που χτυπάει αλύπητα υποχρεώνει την χώρα μας να πληρώνει ένα βαρύ φόρο αίματος με το χειρότερο τρόπο. Χάνοντας τα ίδια της τα παιδιά. Χαρακτηριστικό το ότι στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία.

Τα θλιβερά στατιστικά των τροχαίων

Μέσα σε μόλις 365 μέρες σημειώθηκαν 8.789  τροχαία, που προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό κάποιου ανθρώπου – κατά μέσο όρο 24 την ημέρα. Συνολικά έχασαν τη ζωή τους 690 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά 758 ενώ οι ελαφρά τραυματισμένοι άγγιξαν τις 12.243.

 

 

Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα σ’ ένα ποσοστό κοντά στο 87% συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κοντά στα 50 χλμ/ώρα. Και μάλιστα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πρωταγωνιστών των τροχαίων είναι κοντά στη ηλικία των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15- 29 ετών.

Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο.

Το 40% του κόστους στην υγεία είναι από τροχαία.

Μείωση κατά 4,2% των τροχαίων στο σύνολο του 2017, σε σύγκριση με το 2016

Μείωση 4,2% σημείωσαν στο σύνολο του 2017, σε σύγκριση με το 2016, τα οδικά τροχαία ατυχήματα που προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, και ανήλθαν σε 10.848 τον αριθμό.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στα ατυχήματα κατεγράφησαν 14.002 παθόντες (μείωση 4,4%), στους οποίους περιλαμβάνονται 731 νεκροί (μείωση 11,3%), 706 βαριά τραυματίες (μείωση 19,7%) και 12.565 ελαφρά τραυματίες (μείωση 2,9%).

Από το σύνολο των νεκρών, το 69,4% αφορούσε σε οδηγούς, το 14,5% σε μεταφερόμενους επιβάτες και το 16,1% σε πεζούς. Η αναλογία ανδρών και γυναικών ήταν 84,1% και 15,9%, αντίστοιχα. Οι 285 νεκροί επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα (39%), οι 250 σε δίτροχα, συμπεριλαμβανομένων ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων (34,2%) και οι 118 ήταν πεζοί (16,1%).

Από την κατανομή των νεκρών κατά περιοχή που συνέβη το ατύχημα, σε κατοικημένη περιοχή το 22,9% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 47,6% σε δίτροχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά σε μη κατοικημένη περιοχή ανέρχονται σε 51,3% επιβαίνοντες σε επιβατικά οχήματα και 23,4% σε δίτροχα. Σε αυτοκινητόδρομο το 63% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 16,7% σε δίτροχα

Το 2017 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο χώρας ήταν 1.007,4. Η περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με 1.469,4 ατυχήματα, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν δεύτερη με 1.161,4 ατυχήματα και στην τρίτη θέση ήταν η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 1.101,0 ατυχήματα. Ως προς τους νεκρούς, ανά 1.000.000 κατοίκους ο δείκτης σε σύνολο χώρας ήταν 67,9. Η περιφέρεια Ιονίων Νήσων ήταν πρώτη στην κατάταξη με 146 νεκρούς, δεύτερη η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 120,6 νεκρούς και τρίτη η περιφέρεια Πελοποννήσου με 112,2 νεκρούς.

Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων (1.056) καταγράφηκε τον Οκτώβριο με ποσοστό 9,7% στο σύνολο των ατυχημάτων του έτους, ενώ οι περισσότεροι νεκροί (78), με ποσοστό 10,7%, τον Σεπτέμβριο. Ο μικρότερος αριθμός ατυχημάτων (645) με ποσοστό 5,9% καταγράφηκε τον Ιανουάριο, ενώ ο μικρότερος αριθμός νεκρών (41) τον Μάρτιο, με ποσοστό 5,6%. Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων συνέβη Πέμπτη (15%) και ακολουθεί η Παρασκευή (14,9%), ενώ ο μικρότερος αριθμός Κυριακή (12,9%). Ωστόσο, την Κυριακή καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών (16,1%).

Από το σύνολο των ατυχημάτων, τα 10.071 (92,8%) συνέβησαν σε συνθήκες καλοκαιρίας, με 644 νεκρούς (88,1%). Σε σχέση με τις υπόλοιπες ατμοσφαιρικές συνθήκες, 319 και 252 ατυχήματα συνέβησαν σε συνθήκες ψιλής βροχής και βροχής, αντίστοιχα, (2,9% και 2,3%), με αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου σε 34 και 29 άτομα, αντίστοιχα, (4,7% και 4%)

Η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό (61,1%), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» (39,6%). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «παράσυρση πεζού» (18,2%) και ακολουθεί η «εκτροπή /ανατροπή οχήματος» (13,8%). Ως προς τους ελιγμούς του οχήματος που πιθανόν συνετέλεσαν στο ατύχημα, η «κανονική πορεία» αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός με ποσοστό 20,2%. Ακολουθούν η «μη διακοπή πορείας πριν από STOP» με 15,2% και οι λοιποί ελιγμοί (άλλος ελιγμός) με 10,6%.

Τα τροχαία που συγκλόνισαν

Με θύματα 21 μαθητές!

Ηταν 13 Απριλίου του 2003, όταν 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας έχασαν τη ζωή τους σ’ ένα φρικτό δυστύχημα. Οι μαθιητές επέστρεφαν από τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα όταν στις 7.30 το βράδυ στα Τέμπη μια νταλίκα φορτωμένη νοβοπάν, με οδηγό τον 43χρονο τότε Δημήτρη Ντόλα, συναντήθηκε με το μοιραίο λεωφορείο. Εκεί, στο στενό δρόμο, τα νοβοπάν και οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να πέφτουν στο δρόμο αλλά και στο λεωφορείο με το οποίο διασταυρώθηκε εκείνη τη στιγμή. Τα νοβοπάν «θέρισαν» όλη την αριστερή πτέρυγα του λεωφορείου, η νταλίκα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και «δίπλωσε» προσκρούοντας σε τρια αυτοκίνητα.

Σε πένθος η οικογένεια του ΠΑΟΚ

Ήταν 4 Οκτωβρίου 1999, όταν έξι οπαδοί του Δικεφάλου έχασαν τη ζωή τους στα Τέμπη επιστρέφοντας από το παιχνίδι με τον Παναθηναϊκό. Ο ΠΑΟΚ είχε έρθει ισόπαλος κόντρα στους πράσινους και η χαρά των εκδρομέων ήταν πολύ μεγάλη…. Στις 4:30 τα ξημερώματα, όμως, στα Τέμπη, το τουριστικό λεωφορείο, που μετέφερε τους 77 χαρούμενους οπαδούς συγκρούστηκε με διερχόμενο φορτηγάκι στην προσπάθειά του να προσπεράσει και ανατράπηκε πέφτοντας σε χαντάκι.

Στο πέταλο του Μαλιακού…

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2004. Ώρα 9.50 το πρωί. Το σχολικό λεωφορείο που μετέφερε 37 μαθητές και 4 καθηγητές του Λυκείου Φαρκαδόνας Τρικάλων στην Αθήνα προκειμένου να παρακολουθήσουν τους παραολυμπιακούς Αγώνες βρισκόταν στο 173 χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.

Οταν έφτασε στο πέταλο του Μαλιακού στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας βρισκόταν μια νταλίκα που μετέφερε υαλοπίνακες. Ξαφνικά, ο οδηγός της λόγω μετατόπισης του φορτίου έχασε τον έλεγχο του οχήματος, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο, το οποίο ανατράπηκε. Επτά μαθητές βρήκαν ακαριαίο θάνατο και ένας ακρωτηριάστηκε…

Νέο τροχαίο συγκλονίζει τη Φαρκαδόνα

Ακριβώς 6 χρόνια μετά το δυστύχημα στον Μαλιακό, στις 27 Σεπτεβρίου 2010, νέο τροχαίο συγκλονίζει τη Φαρκαδόνα. Μια οικογένεια με τα δυο παιδιά της ηλικίας μόλις δύο και τριών ετών ξεκληρίζεται στο 17ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Τρικάλων – Λάρισας στη Φαρκαδόνα.

Νεκροί ανασύρθηκαν κι άλλοι τρεις άνθρωποι, οι οποίοι επέβαιναν σε δεύτερο ΙΧ. Το αιματηρό τροχαίο σημειώθηκε στις 16:40 της Δευτέρας. Τα δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν μεταξύ τους μετωπικά και αμέσως μετά καρφώθηκαν πάνω σε μια νταλίκα, με συνέπεια να βγουν από το δρόμο.

Διπλή καραμπόλα με εγκύους

Διπλή καραμπόλα με εγκύους τραυματίες σημειώθηκε στις 22 Ιανουαρίου του 2013 στην Εγνατία οδό Βέροιας Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Κλειδιού.

Ο απολογισμός ήταν μία γυναίκα οδηγός νεκρή και μια έγκυος τραυματίας. Τουλάχιστον 19 οχήματα ενεπλάκησαν στην παραπάνω καραμπόλα που προκλήθηκε όταν οδηγός φορτηγού λόγω περιορισμένης ορατότητας, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του. Μισό χιλιόμετρο πιο κάτω σημειώθηκε και δεύτερη καραμπόλα, στην οποία ενεπλάκησαν 8 αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων και ασθενοφόρο που μετέφερε έγκυο για να γεννήσει δίδυμα.

Τέσσερις 16χρονες και μία 41χρονη σκοτώνονται στον Αγιο Στέφανο

Τραγωδία γράφτηκε στην άσφαλτο ακόμη μία φορά όταν σκοτώθηκαν σε τροχαίο στον Άγιο Στέφανο τέσσερις 16χρονες και μία 41χρονη που επέστρεφαν από χοροεσπερίδα στις 22 Ιουνίου του 2013. Το δυστύχημα συνέβη στις 3.00 όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε η 41χρονη, μητέρα ενός εκ των κοριτσιών, ξέφυγε από την πορεία του, ενώ κινείτο στην οδό Τραπεζούντος, προσέκρουσε διαδοχικά σε ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο και σε ένα τοίχο και στη συνέχεια ανατράπηκε.

Μια οικογένεια ξεκληρίστηκε στο 140,5ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Άρτας-Αντιρρίου

Το μεσημέρι της Πέμπτης, της πρώτης Αυγούστου 2013, στο 140,5ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Άρτας-Αντιρρίου, η Άρτα βυθίζεται στο πένθος. Ένα αυτοκίνητο με οδηγό έναν 40χρονο και επιβάτες έναν 84χρονο και μία 69χρονη συγκρούστηκε μετωπικά με ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε μία 43χρονη γυναίκα και στο οποίο επέβαιναν μία 31χρονη και τέσσερα ανήλικα παιδιά ηλικίας 16, 15, 13 και 3 ετών.

Ήταν τέτοια η σφοδρότητα της σύγκρουσης που χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής για τον απεγκλωβισμό των τραυματιών και των νεκρών. Από τη σύγκρουση σκοτώθηκαν η 43χρονη οδηγός του δεύτερου αυτοκινήτου, η 31χρονη συνοδηγός της και το 13χρονο παιδί που βρισκόταν στο πίσω κάθισμα. Από το άλλο αυτοκίνητο, σκοτώθηκαν επί τόπου ο 84χρονος συνοδηγός και η 69χρονη γυναίκα που βρισκόταν στο πίσω κάθισμα.Σοβαρότατα τραυματίστηκαν ο 40χρονος οδηγός του πρώτου οχήματος και τα τρία παιδιά ηλικίας 3, 15 και 16 ετών που επέβαιναν στο δεύτερο όχημα. Στις 20 Αυγούστου στη λίστα των θυμάτων προστίθεται και η 15χρονη τραυματίας που μετά από πολυήμερη μάχη στην εντατική, υπέκυψε στα τραύματα της.

Μια νταλίκα προσκρούει σε δεκάδες αυτοκίνητα

Μια ακόμη πολύνεκρη τραγωδία βυθίζει το πένθος τη χώρα το 2014. Μια μέρα μετά τη συμπλήρωση 15 ετών από το δυστύχημα των Τεμπών με θύματα οπαδούς του ΠΑΟΚ η Εγνατία Οδός γίνεται ξανά τόπος θρήνου.

Το τροχαίο δυστύχημα συνέβη στις 10:20 το πρωί της Κυριακής, 5 Οκτωβρίου, όταν στην Εγνατία Οδό στο ύψος του χωριού Μέση 500 μέτρα από τον κόμβο της Βέροιας στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, μια νταλίκα προσκρούει με ταχύτατα, πάνω σε περίπου 40 αυτοκίνητα. Ο θλιβερός απολογισμός της φονικής καραμπόλας είναι πέντε νεκροί και πάνω από 20 τραυματίες.

Οταν ο Παντελής Παντελίδης έφυγε από τη ζωή

Το πρωί της 18ης Φεβρουαρίου 2016 σε τροχαίο δυστύχημα στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, το αυτοκίνητο Mercedes ML 63 AMG έφυγε από την πορεία του προσκρούοντας στις προστατευτικές μπάρες.

Στο όχημα βρισκόταν ο τραγουδιστής Παντελής Παντελίδης. ο οποίος αφού απεγκλωβίστηκε από το όχημα, μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Η κηδεία του πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου, στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία της Νέας Ιωνίας όπου η σορός του τέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα. Ο Παντελίδης κηδεύτηκε στο Κοιμητήριο Μεταμόρφωσης.

 

Ελεύθερος Τύπος

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content