Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης για τον κόμβο Μοιρών και τον οδικό άξονα Ηρακλείου – Μεσαράς

Δημοσιεύουμε ακολούθως την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χάρη Μαμουλάκη αναφορικά με τον κόμβο Μοιρών και τον οδικό άξονα Ηρακλείου -Μεσαράς

 

Κατά την πρωτολογία του ο κ. Κεφαλογάννης ανέφερε:

«Κύριε Συνάδελφε, έχετε δίκιο που επισημαίνετε τη σημασία του κάθετου οδικού άξονα της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου, για την αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής. Την σπουδαιότητα αυτή την έχουμε αναδείξει με συγκεκριμένες ενέργειες τα τελευταία δύο χρόνια που ξεπερνούν τα συνήθη ευχολόγια που μας είχε συνηθίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Ένα από αυτά θίγετε στην ερώτησή σας και αφορά δηλώσεις μου για το έργο Ανώγεια Ηράκλειο.

Μόνο που θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δεν πρόκειται για δηλώσεις, αλλά για πολύ συγκεκριμένα έργα, δηλαδή της εξασφάλιση επιπλέον 4,35 εκ. ευρώ προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί ,καθότι η προηγούμενη κυβέρνηση μάλλον ξέχασε να τα δεσμεύσει.

Στο θέμα μας.

Όπως γνωρίζετε ο οδικός άξονας Ηρακλείου – Μεσσαράς αποτελείται από τα δύο τμήματα:

(α) Ηράκλειο – Αγ. Βαρβάρα

(β) Αγ. Βαρβάρα  – Αγ. Δέκα (Καστέλλι).

Το Τμήμα Αγία Βαρβάρα έως τους Άγιους Δέκα έχει παραδοθεί σε λειτουργία ήδη από το 2019, και προκειμένου να ολοκληρωθεί υπολείπονται οι εξής μελέτες και στη συνέχεια εργασίες:

  • Η μελέτη του τμήματος στην είσοδο πριν τον οικισμό της Αγ. Βαρβάρας,
  • μελέτη του παράπλευρου οδικού δικτύου σε όλο τον οδικό άξονα,
  • οι συνοδές υποστηρικτικές μελέτες στην αρχή του έργου
  • η μελέτη διαχείρισης της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας

Απομένουν επίσης οι εργασίες ολοκλήρωσης του Α/Κ Πανασσού με τη συνδετήρια οδό προς Πανασσό. Για την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων μελετών έχει ξεκινήσει η διαδικασία σύναψης τριών συμβάσεων τεχνικών συμβούλων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκ των οποίων η ανάθεση για το συγκοινωνιακό σύμβουλο έχει ήδη εγκριθεί ενώ οι αναθέσεις για τους άλλους δύο συμβούλους (γεωτεχνικό και διαχείρισης σήραγγας) επίκεινται άμεσα.

Ως προς το 1ο  ερώτημα σας για τον κόμβο των Μοιρών, όπως γνωρίζετε υπάρχει κόμβος στις Μοίρες στην περιοχή συναρμογής της Νέας Εθνικής οδού Αγία Βαρβάρα Καστέλι και κυκλοφορείται.

Ο κόμβος αυτός είναι ισόπεδος, δεν είναι κυκλικός και για λόγους οδικής ασφάλειας προκρίναμε τη λύση του ισόπεδου κυκλικού κόμβου. Αυτή τη στιγμή εκπονείται από τον Ο.Α.Κ.  η μελέτη του ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλους του έτους. Σήμερα είναι στο στάδιο της εκπόνησης της Οριστικής Μελέτης οδοποιίας και αποτελεί τμήμα της Οριστικής Μελέτης Αγ. Δέκα-Πραιτώρια του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.)».

 

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Κεφαλογιάννης συμπλήρωσε τα εξής:

«Επιτρέψτε μου κύριε συνάδελφε να ξεκαθαρίσω κάτι. Για το τμήμα Ηράκλειο – Αγ. Βαρβάρα, η αρμοδιότητα της συντήρησης ανήκει στην Περιφέρεια Κρήτης, σύμφωνα με την υπ΄αριθ. 1341/2007 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης.

Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι έχουν μελετηθεί από την Περιφέρεια Κρήτης αναβαθμίσεις σε επί μέρους οδικά τμήματα τα οποία όμως απαιτούν επικαιροποίηση και μέχρι στιγμής δεν έχουν ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Εφόσον υπάρξει προς το Υπουργείο σχετικό αίτημα εδώ είμαστε για να το δούμε.

Τώρα, θέλω να σας ανακοινώσω ότι έχει προωθηθεί απόφαση έγκρισης Δέσμευσης Ποσού 1.239.000€, προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο  «Συντήρηση Οδικού Δικτύου του κάθετου Άξονα Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά-Αγ. Δέκα.  Η απόφαση αυτή αναμένεται να υπογραφεί σήμερα.

Επίσης θέλω να σας ενημερώσω ότι έχει γίνει ένταξη του ευάριθμου έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προϋπολογισμού 4,76 εκ., στο οποίο θα προβλέπεται το σύνολο των συμπληρωματικών εργασιών του τμήματος Αγία Βαρβάρα – Καστέλι μεταξύ των οποίων και ο κόμβος των Μοιρών. Όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του έργου.

Συνεπώς κύριε Συνάδελφε και σχεδιασμός υπάρχει, και πιστεύω ότι είναι εμφανής η προσπάθεια που καταβάλλουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής. Εδώ θα είμαστε για να δούμε τα αποτελέσματά της».

 

 

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content