Ένα βήμα πριν την παραγωγή το Ελληνικό θωρακισμένο

Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει από χώρα του ΝΑΤΟ να αποκτήσει 700 μονάδες από τον Οπλίτη, ενώ υπάρχουν και δύο ευρωπαϊκές χώρες που συζητούν να αγοράσουν τα δικαιώματα του οχήματος. 

Πριν από δύο περίπου χρόνια είχε κάνει την εμφάνισή του ένα νέο στρατιωτικό όχημα με την ονομασία Οπλίτης(Hoplite). Ένα όχημα πολλαπλού ρόλου που έχει τη δυνατότητα να αλλάζει χαρακτήρα σε ελάχιστα λεπτά και να μετατρέπεται από όχημα μεταφοράς προσωπικού σε… πυροσβεστικό, κ.ο.κ.

Το συγκεκριμένο εξελίχτηκε και κατασκευάστηκε στην Θεσσαλονίκη από την εταιρεία EODH, η οποία δραστηριοποιείται για περισσότερα από 20 χρόνια στο χώρο της άμυνας και της τεχνολογίας. Μάλιστα η εν λόγω, είναι αυτή που κατασκευάζει τη θωράκιση για άρματα μάχης Leopard και για τέσσερις χώρες όπως Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία και Νορβηγία.

Έτοιμη για συμφωνία

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει πολλές προσπάθειες από την EODH, αναφορικά με τον Οπλίτη προκειμένου να παραχθεί και να προμηθεύσει στρατούς του NATO ανά τον κόσμο. Μάλιστα το όχημα έχει παρουσιαστεί και δοκιμαστεί από τον ελληνικό στρατό, έχει λάβει πολύ ψηλή βαθμολογία αλλά δεν έχει προχωρήσει η συμφωνία για να προμηθευτεί ο ελληνικός στρατός με αυτό.

Παρ’ όλο αυτά, η ελληνική εταιρεία ετοιμάζεται εντός του έτους να προχωρήσει σε συμφωνία με χώρα του NATO (προς τα τέλη του 2023), προκειμένου να την προμηθεύσει με 700 μονάδες. Το ερώτημα είναι πού θα γίνει η παραγωγή, δηλαδή στην Ελλάδα ή στη χώρα που θα το παραγγείλει.

Δύο χώρες θέλουν τα δικαιώματα του Οπλίτη

Σκοπός των ανθρώπων της EODH είναι να παραχθούν όλα τα οχήματα στην Θεσσαλονίκη ή έστω τα 300 από τα 700 που κατά πάσα πιθανότητα θα κατασκευαστούν.

Να σημειώσουμε πως το ελληνικό όχημα εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 6.7 λίτρωνπου αποδίδει 300 ίππους και παράγει 1.100 Nm ροπή. Η αυτονομία του ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα καθώς η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ φτάνει τα 300 λίτρα. Η σχεδίαση του είναι τέτοια για να μπορεί να λειτουργεί σε θερμοκρασίες από -23°C έως +49 °C.

Το ενδιαφέρον για τον Οπλίτη δεν σταματά μόνο στην πώληση σε Ελλάδα ή άλλες χώρες καθώς υπάρχει ενδιαφέρον για τα δικαιώματά του και μάλιστα όχι από μία αλλά από δύο ευρωπαϊκές χώρες.

newsauto.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content