Σκεπτικισμό και σχόλια προκαλεί ο Ε. Γκριμάλντι με τα περί ενδιαφέροντος για τον Όμιλο Attica

Ακόμη σχολιάζουν κύκλοι της ακτοπλοίας, την πρόσφατη δήλωση του Ιταλού πλοιοκτήτη Εμάνουελ Γκριμάντι, ότι “αν πωληθεί μελλοντικά ο Όμιλος Attica, θα τον ενδιέφερε να την αγοράσει”. Το θέμα έχει προκαλέσει ενδιαφέροντα ρεπορτάζ και ανταλλαγή δηλώσεων, αλλά και σχόλια για τις πραγματικές προθέσεις του Ιταλού μεγαλοεφοπλιστή.

Το πρώτο πράγμα που επισημαίνεται είναι ότι “τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει αφού δεν θα το επιτρέψει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού”. Άλλοι απάντησαν ότι “αν το κάνει, θα παραχωρήσει γραμμές και πλοία”. Κύκλοι της ακτοπλοΐας τόνισαν και κάτι «ακραίο»:

«Ο ενθουσιώδης τρόπος που ο κύριος Γκριμάλντι παρουσίασε την Minoan, γεμάτη επιτυχίες, όπως τόνισε , με πλοία παλάτια, μας δημιούργησε την εντύπωση ότι μπορεί κάποια στιγμή να της βάλει πωλητήριο. Είναι ο ίδιος τρόπος με τον οποίο πέρσι στο Συνέδριο που έγινε στη Σαρδηνία παρουσίαζε την Hellenic Seaways. Ο καιρός θα δείξει».

Κάποιοι αμφισβητούν…

Εντύπωση προκαλούν πάντως και κάποια άλλα σχόλια που αφορούν στην πρόσφατη επέκταση των Μινωικών σε δύο νέες γραμμές μέσα το 2018, στη Σαντορίνη αρχικά και στα Χανιά λίγο αργότερα.

“Υπάρχει πιθανότητα, λένε οι σχολιαστές, αυτές οι δυο επεκτάσεις “να μη φέρουν τα αναμενόμενα κέρδη, ούτε στα Χανιά όπου υπάρχει ο έντονος ανταγωνισμός της κοινοπραξίας ANEK-Superfast, ούτε στη γραμμή Ηράκλειο –Σαντορίνη γιατί εκτός της Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου- με τον οποίο ο Γκριμάλντι συναντήθηκε στο Λαγονήσι χωρίς να προκύψει κάτι ουσιαστικό- εισήλθε στη γραμμή και τρίτη εταιρεία, η Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου”

Επισημαίνεται όμως και μια άλλη παράμετρος, η αύξηση του κόστους των καυσίμων, που θα περιορίσει τα κέρδη όλων των ναυτιλιακών εταιρειών. “Τα κέρδη που είχαν πέρσι στη γραμμή η Seajets και η HSW δεν θα υπάρχουν για τους παραπάνω δύο λόγους”, τονίζεται.

Όπως γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος στο Νewmoney, “σε κάθε περίπτωση για τα μελλοντικά του σχέδια στην Ελλάδα ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, μιλώντας στο «business stories», απέφυγε να επανέλθει στο θέμα της Attica Group και δήλωσε: «Έχουμε κάνει μία μεγάλη επένδυση. Αν υπάρξει πιθανότητα και ευκαιρίες ή γίνουν κάποιες συγχωνεύσεις είμαστε η πιο δυνατή εταιρεία. Έχουμε τόσα πολλά λεφτά και θα δούμε τι θα κάνουμε. Δεν θα πάμε να πάρουμε σκουπίδια ούτε θα πάρουμε εύκολες αποφάσεις. Αν κάνουμε επένδυση θα την κάνουμε σε κάτι που θα έχει προοπτική. Σε οτιδήποτε. Μπορεί να είναι και πλοία. Αναζητάμε σε κάθε περίπτωση κάτι πετυχημένο με διάρκεια. Δεν θέλω να πω κάτι περισσότερο. Αναζητώ επενδύσεις. Kάνω σχέδια στο μυαλό μου. Έχω τον χρόνο να κοιτάξω γύρω μου, με την ησυχία μου, για να πάρω αποφάσεις. Ο Όμιλος είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Έχουμε διαθέσιμα μετρητά. Αν δεν εμφανιστεί ούτε μία ευκαιρία στην ελληνική ακτοπλοΐα, θα έχω διαθέσιμα δικά μου πλοία και στο ελληνικό περιβάλλον και θα είμαι ανταγωνιστικός».

Τι είπε για τις Μινωικές Γραμμές

Νωρίτερα στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ο κ. Γκριμάλντι  είπε για τις Μινωικές Γραμμές:

«Η εταιρεία, η Μinoan είναι υγιέστατη. Μετά από 10 χρόνια με χρέη και δυσκολίες, χωρίς να δίνει μέρισμα στους μετόχους, κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει αλλά να επιστρέψει στην κερδοφορία, να μηδενίσει τον δανεισμό της και να επεκταθεί σε Χανιά και Κυκλάδες . Η εταιρεία έχει τρία πανέμορφα πλοία, τρία παλάτια και το catamaran Σαντορίνη από τα καλύτερα στην Μεσόγειο».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη δρομολόγηση του «Mykonos Palace» στα Χανιά που “ήταν ένα στοίχημα για εκείνον”. Και έδωσε συγχαρητήρια στον τέως υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, “που ήρε τον κρατικό προστατευτισμό στη γραμμή και ενέκρινε το δρομολόγιο”. Τέλος, ο κ. Γκριμάλντι ανακοίνωσε ότι “σε τρία πλοία των Μινωικών θα τοποθετήσει scrubbers άμεσα” και μέχρι τον Απρίλιο του 2019 θα είναι έτοιμα.

 

Δηλώσεις του κ. Αντ. Μανιαδάκη

Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών, Αντώνης Μανιαδάκης δήλωσε για τα μελλοντικά σχέδια των Μινωικών:

«Στην Ελλάδα υπάρχουν τέσσερα μεγάλα λιμάνια με την οπτική της ακτοπλοΐας. Ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, τα Χανιά και η Σαντορίνη. Σε αυτά θα δυναμώσουμε κι άλλο. Δεν είναι στα σχέδια μας, προς το παρόν, να επεκταθούμε στο Αιγαίο σε άλλες περιοχές».

Ο κ. Μανιαδάκης είπε ακόμη:

“Είμαστε τυχεροί που είμαστε στην Κρήτη το μεγαλύτερο νησί με ισχυρή παραγωγή, αγροτικό τομέα και τουρισμό. Με τη σημαντική υποστήριξη του ομίλου Γκριμάλντι και του προέδρου μας, Εμάνουελ Γκριμάλντι, πήραμε το μάθημά μας. Μειώσαμε στο μηδέν το δανεισμό μας την ώρα που τα δάνεια των ανταγωνιστών μας κυμαίνονται στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Έγινε εξορθολογισμός του στόλου και εισήλθαμε σε νέα δρομολόγια για να αυξήσουμε τα έσοδα. Εξετάζουμε την είσοδό μας σε νέα δρομολόγια αλλά όχι για όλο το Αιγαίο αλλά για συγκεκριμένα νησιά”.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content