ΒΟΑΚ και αεροδρόμιο Καστελλίου: Τα δυο μεγάλα έργα που έχει ανάγκη η Κρήτη

Ενώ όλες οι άλλες περιοχές της χώρας έχουν ολοκληρώσει τις βασικές υποδομές τους σε έργα, η Κρήτη παραμένει τελευταία περιφέρεια όπου οι ανάγκες επιβάλλουν πλέον την εκτέλεση βασικών έργων που θα επιτρέψουν την συνέχιση της ανάπτυξης στο νησί.

Ετσι, όπως πλέον είναι ορατό, στην Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη δίνεται πλέον έμφαση στα νέα μεγάλα έργα της χώρας. Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων και της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μετακινεί τις προτεραιότητες για δημιουργία νέων υποδομών και από την επιλογή των έργων φαίνεται μία προσέγγιση προς τη Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη.

ΒΟΑΚ και Αεροδρόμιο Καστελλίου

Στην Κρήτη κυριαρχούν δύο πολύ μεγάλα projects με το κόστος να ανεβαίνει στα 1,8δισ.ευρώ. Το πρώτο και μεγαλύτερο είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Το κόστος μέχρι το Ηράκλειο φτάνει τα 1,1δισ.ευρώ και μια πρόχειρη εκτίμηση για το τμήμα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο είναι άλλα επιπλέον 260εκατ.ευρώ. Η διπλή δημοπρατηση για την κατασκευή με την μέθοδο της παραχώρησης και του ΣΔΙΤ αντίστοιχα αναμένεται προς να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019 και τα έργα εκτιμάται ότι θα μπορούν να ξεκινήσουν το 2020.

Το δεύτερο και πιο ώριμο έργο είναι η κατασκευή με παραχώρηση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που είναι πολύ κοντά στις υπογραφές. Το κόστος είναι περίπου 500εκατ.ευρώ και θα μεταμορφώσει μία μεγάλη περιοχή του Νομού Ηρακλείου δίνοντας νέες δυνατότητες ανάπτυξης στον τουρισμό και τις υπηρεσίες.

Ειδικότερα, στην περίπτωση της Κρήτης μιλάμε για τη δημιουργία νέων υποδομών γιατί το νησί, όντως πάσχει έχοντας ξεπερασμένες υποδομές που δεν μπορούν να καλύψουν την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση. Αντίθετα στην Δυτική Ελλάδα μιλάμε κυρίως για συμπλήρωση υποδομών τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε σιδηρόδρομο.

 

 

Πηγή: ypodomes.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content