31 Ιουλίου πάντα για μένα είναι μέγιστη γιορτή! Εορτάζει ο μεγάλος άγιος, ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας!
Του Πέτρου Μηλιαράκη(*)
Πριν ένα χρόνο, στις 30 προς 31 Ιουλίου, απο την παραμονή δηλαδή μέχρι τις πρώτες πρωϊνές ώρες της εορτής του Μεγάλου Αγίου,του Ιωσήφ απο την Αριμαθαία,σε νυχτερινή Θεία Λειτουργία, στον ιερό Ναό της Παναγίας της Κερασιώτισας, σε υψόμετρο 1.100 μέτρων, πάνω απο τη Λίμνη Πλαστήρα, ο γνωστός δικηγόρος κ. Πέτρος Μηλιαράκης μίλησε για τον εορτάζοντα Άγιο παρουσία του Ιερέα του Ναού π. Ελευθερίου Αρέθα και πιστών.
Παραθέτουμε το κείμενο της ομιλίας αυτής που έχει ως εξής: Ο Δεκαπενταύγουστος παραμονή και αφετηρία του έχει τη Μεγάλη Εκείνου που αυτοβούλως και με τόλμη ανέλαβε το Ιερό Καθήκον της Αποκαθήλωσης Μαζί του στο Ιερό Καθήκον της Αποκαθήλωσης και ο Άγιος Νικόδημος. Ο Ιωσήφ,αφού στο Ιερατείο (όπως και ο Νικόδημος) μειοψήφησε κατά Χωρίς τον Ιωσήφ τον Αριμαθαία (όπως τον λέμε) η Χριστιανοσύνη Ο Μέγας αυτός Άγιος τιμάται από ελάχιστους. Ξεχασμένος στην Δεν τον αφορούν πανηγύρεις και εορτές για να τον δοξάζουμε ούτε και Ιεροί Ναοί για να τον θυμόμαστε. Εξ ού λόγου,άλλωστε, δεν υπάρχουν γνωστοί Ναοί στο όνομά του! Και ίσως ξεχάστηκε ο Ιωσήφ ο από την Αριμαθαία από όλους μας, καθόσον υπερβαίνει τα όρια της Αγιότητας. Και τούτο διότι ο Ιωσήφ από την Αριμαθαία είναι ο μόνος που πήρε στην αγκαλιά του, νεκρό τον Κύριο. Κανένας άλλος άνθρωπος επί Γης, κανένας άλλος Άγιος, παρά η Πέραν αυτού, η προσφορά των Τιμίων Δώρων γίνεται με επίκληση στον Άλλωστε, ακόμη παρά που ιστορικά δεν έχει επιλυθεί εάν ο Μυστικός Δείπνος έλαβε Και τούτο διότι ο Ιωσήφ ως ευσχήμων Βουλευτής είχε όλες τις προδιαγραφές ώστε να υπάρξει η ασφαλής συνάντηση του Ιησού με τους Μαθητές Του. Δεν προκύπτει δε από τις Γραφές σε «ποιόν» ζήτησε ο Ιησούς να απευθυνθούν οι Μαθητές Του για να εξασφαλισθεί η οικία όπου θα ελάμβανε χώρα ο Μυστικός Δείπνος. Το εξασφάλισε μαζί με τον Πανάγιο Τάφο του Ιησού. Από τον ασφαλή τόπο του Μυστικού Δείπνου στο καινό μνημείο που Όλα τούτα αφορούν μια συναφή ενότητα! Δεν γνωρίζω,αλλά αυτή η σχέση «ιστορικής ενότητας» : «μειοψηφία για μη καταδίκη του Ιησού στη Δίκη στο Μεγάλο Συνέδριο-Μυστικός Δείπνος-Αποκαθήλωση του Ιησου- Ταφή του Ιησού» , δεν μπορεί παρά να αφορούν μόνο στον Ιωσήφ τον από την Αριμαθαία. Και ενώ είχα καταλήξει στην προαναφερόμενη παραδοχή μου, ιδιαίτερη ήταν η χαρά μου όταν διαπίστωσα την ίδια παραδοχή από την αφήγηση μιας λόγιας «Οι μαθητές πήγαν στον Ιησού και τον ρώτησαν: Η παράδοση λέγει πως ο οικοδεσπότης αυτός ήταν ο Ιωσήφ από την Ας είναι πάντοτε μαζί μας ο Μεγάλος Αυτός Άγιος! Ο οικοδεσπότης του Μυστικού Δείπνου!
|