grylos-aggouridakis

Ο δρόμος του θανάτου στο Μαλεβίζι – Η κυκλοφοριακή μελέτη που δεν πρόλαβε να υλοποιηθεί

Με το πιο δραματικό τρόπο ήρθε ξανά τις τελευταίες μέρες στο προσκήνιο η οδός που ενώνει την Αμμουδάρα με το Γάζι και διασχίζει το Πολύδροσο.

Πρόκειται για ένα δρόμο που συχνά απασχολεί την επικαιρότητα όχι για καλό. Απλώς δεν είναι όλες τις φορές θάνατοι, όπως αυτοί του Ματθαίου και του Έρντι, που φέρνουν τον δρόμο στην επικαιρότητα.

Κάποιες φορές είναι οι σούζες με δίκυκλα και οι αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας και άλλες οι κάτοικοι που ξεσηκώνονται. Η κατάληξη ωστόσο είναι πάντα ίδια, με την κοινή γνώμη να ξεσηκώνεται και να ζητά μέτρα, τα παιδιά να συγκεντρώνονται και με λουλούδια και ριζίτικα να αποχαιρετούν τους νεκρούς φίλους τους.

Όλοι μιλούν για αστυνόμευση χωρίς επαρκώς να ξεκαθαρίζουν αν εννοούν την μόνιμη … εγκατάσταση της Αστυνομίας στο δρόμο. Το πρόβλημα προφανώς πολυπαραγοντικό και κυρίως έλλειψης κυκλοφοριακής αγωγής.

Αρκετές φορές γίνεται λόγος για τα προβλήματα που έχει ο δρόμος από την κατασκευή του αλλά και τις ελλείψεις στη λειτουργία του που θα διασφάλιζαν την ασφάλεια των κινούμενων σε αυτόν.

Στις αρχές του Αυγούστου που πέρασε η Επιτροπή ποιότητας ζωής και στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο Μαλεβιζίου Ηρακλείου αποφάσισαν την υλοποίηση των μέτρων που πρότεινε μια κυκλοφοριακή μελέτη. Μέτρα που δεν πρόλαβαν να εφαρμοστούν. Τουλάχιστον αυτή τη φορά.

Συμβάντα υψηλής επικινδυνότητας 

Για τους λόγους που οδήγησαν στην εκπόνηση της μελέτης το τμήμα ηλεκτρομηχανολογικών έργων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας του Δήμου Μαλεβιζίου αναφέρει: “Το Τμήμα μας εκπονεί την παρούσα μελέτη για βελτίωση των ζητημάτων που σχετίζονται με την ασφαλή μετακίνηση των χρηστών του δικτύου καθώς έχουν παρατηρηθεί αρκετά συμβάντα υψηλής επικινδυνότητας, μειωμένη οδική ασφάλεια καθώς και σημαντική όχληση στις παρακείμενες οικίες από παραβατική συμπεριφορά επί της οδού από εποχούμενους”.

Ποιος είναι όμως τελικά ο δρόμος, ο οποίος εξαιτίας του διπλού θανατηφόρου τροχαίου βρέθηκε ξανά στο προσκήνιο;

 

Τις λεπτομέρειες αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στο συγκεκριμένο δρόμο καταγράφει η μελέτη ως εξής:

Η οδός Πολύδροσου – στο εξεταζόμενο τμήμα της- έχει σήμερα τα κάτωθι χαρακτηριστικά:

– Έχει μήκος περί τα 530μ. από τη συμβολή της με Α.Παπανδρέου έως και Εθν. Αντιστάσεως,

– Δεν παρουσιάζει έντονες υψομετρικές αλλαγές – έχει σταθερό ανάγλυφο και κατά μήκος κλίσεις που δεν ξεπερνούν το 4%,

– Έχει ενιαίο ασφαλτοστρωμένο οδόστρωμα κυμαινόμενου πλάτους 6,30 – 7,20μ και είναι αμφίδρομη,

– Υπάρχει υποδομή πεζοδρομίου στα δυτικά με πλάτος από 1,5 έως 1,9μ. και υποδομή ποδηλατόδρομου στα ανατολικά με πλάτος 1,5-2μ. και διαχωριστικό buffer 30-50εκ.,

– Δεν υπάρχει σχετική σήμανση επί της οδού αναφορικά με την επιτρεπόμενη ή μη στάθμευση και σε μέρος αυτής παρατηρείται στάθμευση παρά την οδό,

– Στο σύνολο του εξεταζόμενου μήκους της οδού δεν υπάρχει καμία διάβαση πεζών αν και έχει σε άμεση γειτνίαση με σχολικό συγκρότημα,

– Από την οδό δεν διέρχεται λεωφορείο και δεν υπάρχουν στάσεις λεωφορείου,

  • Στην οδό υπάρχει πυκνός και ικανοποιητικός φωτισμός.

 

Οι αποφάσεις που δεν πρόλαβαν να υλοποιηθούν 

 

Μετά από συζήτηση αρχικά η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια και το Δημοτικό Συμβούλιο Μαλεβιζίου αποφάσισαν τα παρακάτω:

Α) Εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ – ΑΜΜΟΥΔΑΡΑΣ Κ. ΓΑΖΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ , σύμφωνα με την από 30-07-2021 μελέτη κυκλοφοριών ρυθμίσεων στην περιοχή Πολύδροσο – Αμμουδάρας Κ. Γαζιου Δήμου Μαλεβιζίου (οδός Γεωργίου Μαρκατάτου και όλες οι τέμνουσές της) της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας, με το επισυναπτόμενο σε αυτή σχέδιο, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας , όπως παρακάτω:

1. Τη διατήρηση της υποχρεωτικής διακοπής πορείας (πινακίδα σήμανσης Ρ-2) στη συμβολή της οδού Πολυδρόσου με Εθν. Αντιστάσεως και με Α. Παπανδρέου,

2. Την προσθήκη της υποχρεωτικής διακοπής πορείας (πινακίδα σήμανσης Ρ-2) στη συμβολή όλων των τοπικών οδών με την Πολύδροσου στο τμήμα της από Εθν. Αντιστάσεως έως Α. Παπανδρέου με συνοδευτικό stop line και αναγραφή οριζόντια «STOP»,

3. Την υλοποίηση οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων πεζών σε 3 κρίσιμα σημεία που παρουσιάζονται στο επισυναπτόμενο σχέδιο, με συνοδευτική κατακόρυφη σήμανση Π-21 και συνοδευτικοί ανακλαστήρες οδοστρώματος (μάτια γάτας) στις γραμμές των διαβάσεων, εγκάρσια προς την κυκλοφορία εναλλάξ στο κάθε ρεύμα,

4. Την αλλαγή ορίου ταχύτητας σε 30χλμ/ω με προσθήκη κατακόρυφης σήμανσης με αναγραφή σήμανσης Κ-16 (σχολείο) και ΑΡΓΑ σε 3 τουλάχιστον σημεία τόσο επί της Πολύδροσου όσο και επί της Αντιστάσεως στη φορά προσέγγισης του συγκροτήματος,

5. Την τοποθέτηση εγκάρσιων υπερυψωμένων λωρίδων στο οδόστρωμα (σαμαράκια) στα κρίσιμα σημεία που παρουσιάζονται στο επισυναπτόμενο σχέδιο με προσθήκη κατακόρυφης σήμανσης Κ-10 σε απόσταση τουλάχιστον 20μ. προ του σημείου τοποθέτησης.

Β) Η υλοποίηση της κυκλοφοριακής ρύθμισης θα πραγματοποιηθεί, αφού προηγηθεί η δημοσίευση στο ΦΕΚ της σχετικής απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης οπότε και παύει να ισχύει κάθε άλλη απόφαση ή με άλλες γενικότερες ρυθμίσεις ή αστυνομικές διατάξεις, που ενδεχομένως έχουν εφαρμογή στην περιοχή ρύθμισης και έρχεται σε αντίθεση με την προτεινόμενη.

 

 

 

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content