Ο Κώστας Φέρρης την Δευτέρα στο Μονόγραμμα

Ο Κώστας Φέρρης σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, συνθέτης, δημοσιογρά-φος και ηθοποιός. Από τους πλέον πολυπράγμονες κινηματογραφικούς δημιουργούς στην Ελλάδα, αυτοβιογραφείται στο Μονόγραμμα (Δευτέρα 12 Απριλίου 2021 – ΕΡΤ2 – ώρα: 20:00). 

Γεννήθηκε το 1935 στο Κάιρο και η οικογένειά του έχει κυπριακές και λιβανέζικες καταβολές.

Μεγάλωσε με πολλά ακούσματα τόσο από το ραδιόφωνο – που έπαιζε και ρεμπέτικα και δεν υπήρχε εκεί λογοκρισία – όσο και από τον πατέρα και τον αδελφό που έπαιζαν μαντολίνο και φυσαρμόνικα. Από εκεί ξεκίνησε και η μύησή του στο ρεμπέτικο τραγούδι.

Σπούδασε στην Αμπέτειο Σχολή και στη Δραματική Σχολή του Τάκη Τσάκωνα στο Κάιρο. Έφτασε στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 1951 και μπαίνει στην Ανωτέρα Σχολή Κινηματογράφου στην Αθήνα, παρέα με τον Κώστα Βρεττάκο και τον Ιάσονα Γερουλάκη. Στην παρέα μετά προστέθηκαν ο Τορνές, ο Θέος, ο Σταύρακας, ο Λύκας, ο Παναγιωτόπουλος, η Μαρκετάκη, ο Αγγελόπουλος.

«Κι έτσι γνωρίζομαι με … τον πρώτο πυρήνα αυτού που ονομάζουμε ομάδα για το χτίσιμο του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου» αφηγείται. «Ποια είναι η σημαντικότερη προσφορά του; Το ψάξιμο στη γλώσσα. Μέχρι τότε ο ελληνικός κινηματογράφος ήταν κατά κάποιον τρόπο θεατρόμορφος! Οι πρωτοπόροι που άνοιξαν τον δρόμο είναι ο Κούνδουρος κι ο Κακογιάννης, οι οποίοι προτείναν σινεμά με γλώσσα κινηματογραφική κι εμείς με τη σειρά μας υιοθετήσαμε αυτή την αρχή και ξεκινήσαμε τις ταινίες ψάχνοντας στην ίδια τη γλώσσα του κινηματογράφου.»

Με την έλευση της δικτατορίας φεύγει για το Παρίσι. Εκεί, συνεργάζεται στενά με τον Γάλλο σκηνοθέτη Ζαν Ντανιέλ Πολέ. Μαζί του συμμετέχει ενεργά στο κίνημα του Μάη του ’68.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα είναι ο πρώτος που σπάει το εμπάργκο των κινηματογραφιστών απέναντι στην ελληνική τηλεόραση και ξεκινάει το πρώτο σήριαλ που βασίστηκε στην ελληνική λογοτεχνία, “Οι έμποροι των εθνών” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Η επιτυχία ήταν τεράστια.

Η ταινία «Ρεμπέτικο» υπήρξε σταθμός στην πορεία του αφού έτυχε γενικής αποδοχής από το κόσμο και βραβεύτηκε στο εξωτερικό. Όμως «Η επιτυχία του Ρεμπέτικου κινηματογραφικά ήταν η καταστροφή μου… Έναν χρόνο μετά το μεγάλο βραβείο του Βερολίνου, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απέρριψε διαδοχικά πέντε διαφορετικές προτάσεις, το ίδιο συνέβη και στην τηλεόραση. Σταδιακά ένιωσα ότι όλες οι πόρτες γύρω μου έκλειναν…».

Επίσης έχει κάνει εννέα τηλεοπτικές σειρές, συνολικής διάρκειας περίπου 120 ωρών, για την Ελληνική τηλεόραση, αλλά και περισσότερες από 80 ώρες μουσικών προγραμμάτων, ντοκιμαντέρ, εκπαιδευτικών και ερευνητικών ταινιών.

Εντάχτηκε στην ομάδα έρευνας για το ρεμπέτικο τραγούδι, και συγχρόνως δημιουργήθηκε, με δική του κυρίως πρωτοβουλία, η ομάδα για την ανανέωση του Ελληνικού Κινηματογράφου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content