Ομιλία Σενετάκη για το ν/σ του υπουργείου Παιδείας

“Το πολιτικό σύστημα έμεινε μετεξεταστέο και τώρα είναι αυτό που δίνει εξετάσεις στις τωρινές και επόμενες γενιές Ελλήνων”. Με τη φράση αυτή ξεκίνησε την ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Μάξιμος Σενετάκης, εξηγώντας ότι “είμαστε η πρώτη γενιά Ελλήνων που τα παιδιά μαθαίνουν λιγότερα γράμματα από τους γονείς”.

Ο βουλευτής της ΝΔ σημείωσε πως το αρνητικό αποτέλεσμα συνέβη σε μια περίοδο που γνώση αναδεικνύεται στον σημαντικότερο συντελεστή ισχύος και που από τη μάχη για το ανθρώπινο κεφάλαιο θα αναδειχθούν οι νέοι γίγαντες του σύμπαντος, αλλά και οι νέοι περιφερειακοί παίκτες.

Με τα νέα δεδομένα λοιπόν που δημιουργούνται παγκοσμίως το ερώτημα για το πολιτικό σύστημα είναι “αν θα επιτρέψουμε στην Ελλάδα να δώσει τη μάχη αυτή; Ή αν θα συνεχίσουμε να σπαταλάμε αλόγιστα το ανθρώπινο μας κεφάλαιο; Έχουμε τεράστια ευθύνη απέναντι στην Ιστορία και τις επόμενες γενιές”, είπε ο κ. Σενετάκης, ο οποίος αξιολογώντας το νομοσχέδιο, τόνισε:

“Είναι η πρώτη σοβαρή απόπειρα μετά από χρόνια, να μπούμε με αξιώσεις στη μεγάλη σύγκρουση που έχουμε μπροστά μας. Είναι η πρώτη σοβαρή απόπειρα να ξαναπιάσουμε το νόημα της φράσης που έλεγαν οι παλαιότεροι: ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ!!! Δεν ήταν μια πατρική συμβουλή. Ήταν μια κραυγή! Μια κραυγή επίγνωσης των δυσκολιών που από παιδιά οι Έλληνες αντιμετώπιζαν και του μοναδικού τρόπου να τις υπερβούν. 

Ήταν όμως και κάτι ανώτερο! Ήταν ο όρος εθνικής επιβίωσης. Ήταν παραλλαγμένο το αφήγημα του κρυφού σχολειού που κράτησε ζωντανή την εθνική  μας ταυτότητα και άσβεστο τον πόθο της λευτεριάς. Γιατί η γνώση λευτερώνει και λυτρώνει!”

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του έχει ως εξής:

 

“Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Ίσως σε κάποιους από σας να ακουστώ υπερβολικός…

Αλλά πιστεύω ότι με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι το πολιτικό σύστημα που δίνει εξετάσεις.

Εξετάσεις στις τωρινές και επόμενες γενιές Ελλήνων.

Καλούμαστε να περάσουμε πολλές …τάξεις. Γιατί το πολιτικό σύστημα τα προηγούμενα χρόνια έμεινε μετεξεταστέο.

Δυστυχώς, όλες οι καλές και αγαθές προθέσεις των προκατόχων της Νίκης Κεραμέως έπεσαν στο κενό.

Το αποτέλεσμα ήταν να είμαστε η πρώτη γενιά Ελλήνων που τα παιδιά μαθαίνουν λιγότερα γράμματα από τους γονείς!!!

Και αυτό συνέβη πότε; 

Αυτό συμβαίνει σε μια στιγμή που ο κόσμος τρέχει με υψηλές ταχύτητες και η εκπαίδευση έχει γίνει από τους σημαντικότερους συντελεστές ισχύος. 

Ειδικά για χώρες μικρές όπως η Ελλάδα, είναι ο σημαντικότερος συντελεστής ισχύος.

Είναι γνωστό ότι για ένα παραπάνω  έτος σχολικής φοίτησης αυξάνεται κατά 10% το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν.

Είναι γνωστό πως οι παγκόσμιες υπερδυνάμεις κάνουν αγώνα να συγκεντρώσουν ανθρώπινους εγκεφάλους. Για αυτό είναι υπερδυνάμεις.

Είναι γνωστό ότι οι ΗΠΑ αναδύθηκε σε παγκόσμια υπερδύναμη επειδή έδωσε έμφαση στην Εκπαίδευση. Διότι εδώ και ένα αιώνα διαθέτει το πιο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό στον κόσμο.

Δεν υπάρχει σήμερα πουθενά στον Πλανήτη, πουθενά στον σύγχρονο κόσμο να μην είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ είναι το πιο κρίσιμο μέγεθος. 

Και όσοι δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμα. Όσοι δεν το έχουν σπουδαιολογήσει, θα πρέπει να καταλάβουν ότι το διακύβευμα της παγκόσμιας σύγκρουσης είναι το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ. 

Και από την έκβαση αυτής της μάχης θα προκύψουν οι νέοι γίγαντες του σύμπαντος, αλλά και οι νέοι περιφερειακοί παίκτες.

Ως πολιτικό σύστημα λοιπόν έχουμε υποχρέωση να απαντήσουμε στο ερώτημα: 

Θα επιτρέψουμε στην Ελλάδα να δώσει τη μάχη αυτή; Ή θα συνεχίσουμε να σπαταλάμε αλόγιστα το ανθρώπινο μας κεφάλαιο;

Έχουμε τεράστια ευθύνη απέναντι στην Ιστορία και τις επόμενες γενιές.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Το Νομοσχέδιο που συζητάμε είναι η πρώτη σοβαρή απόπειρα μετά από χρόνια, να μπούμε με αξιώσεις στη μεγάλη σύγκρουση που έχουμε μπροστά μας.

Είναι η πρώτη σοβαρή απόπειρα να ξαναπιάσουμε το νόημα της φράσης που έλεγαν οι παλαιότεροι: 

ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ!!!

Δεν ήταν μια πατρική συμβουλή. Ήταν μια κραυγή

Μια κραυγή επίγνωσης των δυσκολιών που από παιδιά οι Έλληνες αντιμετώπιζαν και του μοναδικού τρόπου να τις υπερβούν.

Ήταν όμως και κάτι ανώτερο. 

Ήταν ο όρος εθνικής επιβίωσης. Ήταν παραλλαγμένο το αφήγημα του κρυφού σχολιού που κράτησε ζωντανή την εθνική  μας ταυτότητα και άσβεστο τον πόθο της λευτεριάς. 

Γιατί η γνώση λευτερώνει και λυτρώνει!

Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Πιστεύω ότι για να είμαστε χρήσιμοι στις επόμενες γενιές, μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να αξιολογήσουμε το παρόν νομοσχέδιο.

Να αξιολογήσουμε αν προσφέρει τα εφόδια και τις ευκαιρίες στα παιδιά μας να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου και να δώσουν με αξιώσεις τη μάχη στην οποία αναφέρθηκα παραπάνω.

Η απάντηση είναι ναι! 

Μπορούμε να συνεχίσουμε με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που να μην λειτουργούν εργαστήρια δεξιοτήτων από το νηπιαγωγείο ήδη; 

Δεν είναι δυνατό να μην μπορούμε να εντοπίσουμε την κλήση κάθε παιδιού και να το κατευθύνουμε να την αξιοποιήσει. 

Δεν μας περισσεύει κανείς. Άνθρωπος που θα κάνει στη ζωή του την εργασία που του αρέσει και έχει ταλέντο, δεν θα είναι μόνο ένας άνθρωπος δημιουργικός και παραγωγικός. Θα είναι ένας άνθρωπος ευτυχισμένος.

Μπορούμε να συνεχίσουμε με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να μην δημιουργεί κοινωνικά υπεύθυνους πολίτες; 

Οι θεματικές που εισάγονται, το Ευ ζην και το Περιβάλλον, η Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, η Δημιουργική Σκέψη και πρωτοβουλία εκεί κατατείνουν. 

Μπορούμε να συνεχίσουμε με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που τα παιδιά να μην διδάσκονται από νήπια την αγγλική γλώσσα; 

Όπως και να το κάνουμε είναι η γλώσσα που συνεννοείται όλος ο σύγχρονος κόσμος. Οι Έλληνες διέπρεψαν και επιβίωσαν γιατί ήταν κοσμοπολίτες και πολύγλωσσοι. Το ότι κάποιοι τους θέλουν αμαθείς υπηκόους μιας περίκλειστης κοινωνίας, μόνο σε ολοκληρωτικές αντιλήψεις παραπέμπει που φυσικά εμείς οι φιλελεύθεροι δεν διανοούμαστε να αποδεχθούμε.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Δεν είναι δυνατό να σχεδιάσουμε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα που να μην εισάγει τα παιδιά στην πληροφορική και την ρομποτική όταν μπροστά μας έχουμε την 4η βιομηχανική επανάσταση. Ή στην έννοια της επιχειρηματικότητας όταν αυτή είναι το ζητούμενο για την ανάπτυξη και την ευημερία μας.

Ούτε μπορούμε να συνεχίσουμε με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να μην προάγει την έρευνα και την κριτική σκέψη. Το ομαδικό πνεύμα και την αξιολόγηση.

Και επιπλέον, εμείς οι κοινωνικά αναίσθητοι, θέλουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να παρέχει ευκαιρίες κοινωνικής κινητικότητας. Με πρότυπα σχολεία και πειραματικά σχολεία για τα ταλαντούχα παιδιά των μη εχόντων και κατεχόντων. 

Θέλουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να αξιολογεί, από μαθητές, μέχρι διδάσκοντες και την διαγωγή βεβαίως.

Και έρχομαι στο σημαντικότερο. Δεν μπορώ να διανοηθώ ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να μην προάγει την εθνική ταυτότητα. Που να μην διδάσκει την ελληνική ιστορία. Που να αποκόπτει τα παιδιά από τις ρίζες τους, τις εθνικές αναφορές, τις παραδόσεις και τις αξίες του τόπου.

Για όλα αυτά, πιστεύω ότι, πράγματι, η προσέγγιση του Νομοσχεδίου είναι από κάτω προς τα πάνω.

Και φτάνουμε στο πάνω. Τα Πανεπιστήμια. Ξενόγλωσσα τμήματα… 

Τι να πω; 

Επιτέλους! Τα Πανεπιστήμια μας ανοίγουν την πόρτα τους στον κόσμο. Επιτέλους ξανά! Γίνεται το αυτονόητο που κάνουν όλες οι χώρες του κόσμου. Θα μπορούσα να αφιερώσω την ομιλία μου μόνο σε αυτό. Αρκούμε να πω ένα μπράβο στην υπουργό.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Πιστεύω ειλικρινά ότι το παρόν νομοσχέδιο αφουγκράζεται το διαχρονικό αίτημα τού “μάθε παιδί μου γράμματα”.

Για αυτό και πιστεύω μπορεί να δώσει ελπίδα πως τα παιδιά μας θα μάθουν περισσότερα γράμματα από μας. 

Και πως τελικά εμείς δεν θα τα δούμε να φεύγουν στο εξωτερικό, αλλά θα τα καμαρώνουμε να προκόβουν εδώ. Μαζί με αυτούς που θα γυρίσουν…

Σας ευχαριστώ!”

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content