Τα lockdowns φέρνουν νέα αύξηση του τζίρου για τα σούπερ μάρκετ

Ακόμη και αύξηση, έστω και οριακή, των πωλήσεων βλέπουν για το 2021 τα στελέχη των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (βασικά είδη διατροφής και προϊόντα σπιτιού και ατομικής φροντίδας τα οποία αγοράζονται συχνότερα από τους καταναλωτές), εξέλιξη αναμφίβολα θετική για τον κλάδο. Και αυτό, διότι η σύγκριση γίνεται με το 2020, ένα έτος που ο κλάδος των σούπερ μάρκετ κατέγραψε τεράστια αύξηση στον τζίρο του, κατά 9,7% (στοιχεία Nielsen), σε σύγκριση με το 2019, ή κατά περίπου 800 εκατ. ευρώ, και δεύτερον, διότι μέχρι και το καλοκαίρι στελέχη του κλάδου και αναλυτές της αγοράς προέβλεπαν πτώση των πωλήσεων το 2021.

Σύμφωνα με την τελευταία κυλιόμενη έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο ταχυκίνητων αγαθών του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που καταγράφει τις απόψεις των στελεχών των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας, για το σύνολο του έτους εκτιμάται οριακή αύξηση των πωλήσεων κατά 0,1% σε σύγκριση με το 2020, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2021 οριακή μείωση 0,2%.

Για ποιο λόγο ουσιαστικά ο κλάδος αναθεωρεί τις προβλέψεις του προς τα πάνω για το 2021; Κυρίως διότι η συνεχιζόμενη αναστολή της δραστηριότητας του υπόλοιπου λιανεμπορίου και της εστίασης κατευθύνει σχεδόν όλες τις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών στο σούπερ μάρκετ. Ακόμη, αναμένουν σχετική αύξηση του τουρισμού σε σύγκριση με πέρυσι, κάτι που θα ενισχύσει τις πωλήσεις στους τουριστικούς προορισμούς που το 2020 ήταν εξαιρετικά μειωμένοι.

Επιπλέον, το 90% των στελεχών θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα επιδεινώθηκε το προηγούμενο εξάμηνο, έναντι 89% τον Νοέμβριο του 2020 και 65% τον Απρίλιο του 2020. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το 40% πιστεύει ότι η πανδημία θα επηρεάζει την αγορά και την οικονομία έως το καλοκαίρι του 2022, το 27% έως το τέλος του 2021 και μόλις ένα 3% εκτιμά ότι η επίδραση θα διαρκέσει έως το φετινό καλοκαίρι. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ένα 30% που θεωρεί ότι η επίδραση θα διαρκέσει και μετά το καλοκαίρι του 2022.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, o τζίρος των σούπερ μάρκετ υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε το 2020 σε 11,34 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της «Σκλαβενίτης» σε επίπεδο εταιρείας αυξήθηκαν το 2019 κατά 19,5% σε σύγκριση με το 2020, φτάνοντας στα 3,14 δισ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν κατά περίπου 15%, στα 3,77 δισ. ευρώ.

Κατά 4% υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2020, υπερβαίνοντας τα 2 δισ. ευρώ έναντι 1,95 δισ. ευρώ το 2019.

Ανάπτυξη 5,5% σημείωσε η Metro AΕΒΕ με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε 1,33 δισ. ευρώ το 2020 έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019, ενώ η «Μασούτης» κατέγραψε αύξηση τζίρου 6,3%, με τις πωλήσεις της να φτάνουν τα 883 εκατ. ευρώ.

Η Lidl, η οποία κατέχει την τρίτη θέση από πλευράς μεριδίων αγοράς, δεν δημοσιεύει ισολογισμό λόγω εταιρικής σύστασης.

 

 

 

 

Καθημερινή

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ