Νέα «μαύρα» στοιχεία για τον Τουρισμό: Οι καλοί «πελάτες» της Ελλάδας ανέβαλαν τις διακοπές τους

Σε μια ακόμα μελέτη- έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφονται δύο βασικά στοιχεία, που ασφαλώς επιτείνουν την ανησυχία για τα φετινά δεδομένα του Τουρισμού.

Το πρώτο είναι ότι όσοι ανέβαλαν τις διακοπές τους λόγω κορωνοϊού, δεν καίγονται να τις πραγματοποιήσουν, βάζοντας προφανώς άλλες προτεραιότητες για τις δαπάνες τους, καθώς η οικονομική αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία δεν είναι αμελητέα.

Το δεύτερο στοιχείο «φωτογραφίζει» τις εξελίξεις στο επόμενο 12μηνο και φαίνεται να επιβεβαιώνονται οι «γκρίζες» εκτιμήσεις για συνέχιση των κραδασμών, καθώς μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα κάνει διακοπές στη χώρα του ή δεν θα κάνει καθόλου διακοπές!

 

Σύμφωνα με την έρευνα, η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει, σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό την προσωπική και οικογενειακή εισοδηματική κατάσταση πάνω από το 60% του πληθυσμού και σε ορισμένες χώρες πάνω από το 90%. Αντίθετα, ανάλογα με την χώρα, ανεπηρέαστο από την οικονομική κρίση παρέμεινε ένα ποσοστό του πληθυσμού που κυμαίνεται από 4% έως 29% ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (1% έως 15%) δεν είναι σίγουρο για το αν θα επηρεαστεί ή όχι.

Αναφορικά με τις 5 κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού:

29% των Γερμανών εκτιμά πως δεν θα επηρεαστεί καθόλου, 41% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί λίγο και 22% πολύ ή δραματικά.
στην Βρετανία, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 24% καθόλου, 41% λίγο και 26% πολύ ή δραματικά
στις ΗΠΑ, 22% Καθόλου, 37% λίγο και 34% πολύ ή δραματικά
στην Γαλλία, 25% Καθόλου, 43% λίγο και 26% πολύ ή δραματικά
και στην Ιταλία, 12% Καθόλου, 43% λίγο και 40% πολύ ή δραματικά.
Τα εναπομένοντα ποσοστά (6% σε Γαλλία και Ιταλία, 7% στις ΗΠΑ και 9% στην Γερμανία και την Βρετανία) αφορούν όσους δεν είναι σίγουροι για την επίδραση της πανδημίας στην οικονομική τους κατάσταση.

Τουλάχιστον 4 στους 10 ανέβαλαν τις διακοπές τους λόγω οικονομικών

Σε όλες τις χώρες αναφοράς – όπως είναι αναμενόμενο – οι καταναλωτές ανέβαλαν, λόγω της πανδημίας, την δαπάνη για διακοπές και ταξίδια με μεγαλύτερη ένταση σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Το ποσοστό κυμαίνεται από 37% στο Βέλγιο έως 61% στην Κίνα. Για το top-5 των τουριστικών αγορών της Ελλάδας, τα ποσοστά ανέρχονται σε 40% των Γερμανών, 44% των Άγγλων, 47% των Αμερικανών, 41% των Γάλλων και 50% των Ιταλών.

Αν και η δαπάνη για διακοπές είναι η σχετικά πιο συχνή απάντηση ως προς τις καταναλωτικές προτεραιότητες μόλις επιτρέψουν οι συνθήκες, ωστόσο οι σχετικές απαντήσεις κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, μεταξύ του 20% και του 30% του πληθυσμού. Τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλότερα από τα ποσοστά των καταναλωτών που ανέβαλαν την σχετική δαπάνη, ένδειξη που συνάδει και με τις προσδοκώμενες επιπτώσεις στην οικονομική τους κατάσταση, αλλά και τις ανησυχίες για την υγεία τους.

Συγκεκριμένα για τις πέντε σημαντικότερες τουριστικές αγορές της Ελλάδας:

Γερμανία: 27% έχει σε προτεραιότητα την δαπάνη για διακοπές μόλις επιτρέψουν οι συνθήκες, έναντι 40% που την ανέβαλε,
Βρετανία: τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 26% έναντι 44%,
ΗΠΑ: 28% έναντι 47%,
Γαλλία: 25% έναντι 41%,
Ιταλία: 25% έναντι 50%.

 

 

Η Lufthansa ανακοινώνει απολύσεις -Βλέπει επιστροφή στην κανονικότητα το 2024

Με την μείωση του αριθμού επιβατών να φτάνει στο 4% εξαιτίας της πανδημίας, η Lufthansa ανακοίνωσε ανακατατάξεις αναφορικά με το προσωπικό και τον στόλο των αεροσκαφών. Τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο πέταξαν 96% λιγότεροι επιβάτες με τη Lufthansa από ό,τι το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Ο κύκλος εργασιών για το ίδιο διάστημα μειώθηκε κατά 80%, από 9,6 δις ευρώ στα 1,9 δις ευρώ. Από αυτά τα 1,5 δις ευρώ εισπράχθηκαν για μεταφορές εμπορευμάτων και για την παροχή τεχνικών υπηρεσιών σε άλλες εταιρείες.

 

Σε ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος Κάρστεν Σπορ καθιστά σαφές ότι η ζήτηση δεν πρόκειται να επιστρέψει πριν από το 2024 στα προ της κρίσης επίπεδα. Η βελτίωση της κατάστασης θα αργήσει, προπαντός σε ό,τι αφορά τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

 

 

 

Πηγή: iefimerida.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content