Τον Οκτώβριο στην Κομισιόν ο σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ

Με συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα θα γίνει ο ΒΟΑΚ στο τμήμα που αφορά το Λασίθι ενώ με σύμβαση παραχώρησης και διόδια θα γίνει σε ότι αφορά το τμήμα από την Κίσσαμο μέχρι το Ηράκλειο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Μιχάλη Ατσαλάκη στην ΑΝΑΤΟΛΗ, με σύμβαση ΣΔΙΤ θα γίνει το έργο από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη και περιγράφεται ως «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του ΒΟΑΚ στο Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ».

Σε ότι αφορά την εκτέλεση του έργου του ΒΟΑΚ στην δυτική Κρήτη, «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο», θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης. Στην εν λόγω παραχώρηση θα περιληφθεί και το τμήμα «Κίσσαμος – Χανιά», καθώς τέτοια δυνατότητα δίνεται από τη σχετική προκήρυξη.

Τα δύο έργα θα γίνουν με διεθνείς δημόσιους διαγωνισμούς. Το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς θα γίνει η χρηματοδότηση των έργων κι αν ενταχθούν στο Ταμείο Ανάπτυξης ή χρηματοδοτηθούν με άλλους πόρους στο κομμάτι που αφορά τη δημόσια χρηματοδότηση, αλλά κι αν οι ιδιωτικές χρηματοδοτήσεις μπουν στη λογική της στήριξης των επενδυτών για τα μεγάλα έργα μέσα από το ίδιο ταμείο.

Σε κάθε περίπτωση, η πρόταση της κυβέρνησης για τα μεγάλα έργα του Ταμείου θα κατατεθεί τον Οκτώβριο στην Κομισιόν και μέχρι τότε υπάρχει χρόνος να εξεταστούν όλα τα έργα που θα προτείνουν οι Περιφέρειες, όσα προωθεί το Υπουργείο Υποδομών, για να αποφασιστεί και η   πιθανή κατανομή ανά χρηματοδοτικό πρόγραμμα και σε αναμονή της πρότασης που θα εκφράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

 

 

Ανατολή

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content