Αύξηση ως 300% στα δομικά και άλλα υλικά στην Κρήτη – Ο ρόλος του Σουέζ και της πανδημίας

Πως τα κοντέινερ έγιναν ... δυσεύρετα και τα κόστη μεταφοράς εκτοξεύθηκαν στα ύψη

Αυξήσεις που φθάνουν σε κάποιες περιπτώσεις και το 300% καταγράφονται τον τελευταίο καιρό στο χώρο των υλικών οικοδομής αλλά και άλλων υλικών που απαιτούνται σε διάφορες άλλες τεχνικές εργασίες που απαιτούν υλικά, στην αγορά της Κρήτης.

Το γεγονός που ανέφεραν στη neadrasis επαγγελματίες από διάφορούς κλάδους προφανώς έχει αναφορά στην πανδημία αλλά φαίνεται να οξύνεται και να ξεφεύγει από το περιστατικό του μπλοκαρίσματος στη διώρυγα του Σουέζ και μετά, με μια σειρά αλυσιδωτών γεγονότων που έκαναν δυσεύρετα αλλά και πανάκριβα τα κοντέινερ που χρησιμοποιούν οι εισαγωγείς για να φέρνουν τα προϊόντα τους.

Όπως είναι φυσικό οι τελικές αυξήσεις μετακυλύονται στον καταναλωτή με αποτέλεσμα να ανεβαίνει το κόστος των υλικών αλλά και των υπηρεσιών, όταν αυτές συμπεριλαμβάνουν και τα υλικά.

Για τις αυξήσεις, πως ξεκίνησαν και πως εξελίχθηκαν μίλησε στη neadrasis o Ηρακλειώτης επιχειρηματίας και πρώην γραμματέας του ΔΣ του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανώλης Σφυρής: “Ήταν περίπου πριν τρεις μήνες όταν συνέβη κάτι πραγματικό περίεργο στην αγορά. Άρχισαν ξαφνικά οι ανατιμήσεις σε δομικά και άλλα δομικά τα οποία άλλαζαν τιμές κάθε δύο τρεις μέρες. Χαρακτηριστική περίπτωση ήταν τα σίδερα που σε μια ξέφρενη πορεία των τιμών αυξήθηκαν ως και 300%. Η πανδημία αλλά και η αναστάτωση που έφερε το μπλοκάρισμα στη διώρυγα του Σουέζ άλλαξαν τις ισορροπίες στην παγκόσμια οικονομία χωρίς ακόμα να ξέρουμε το τέλος αυτής της ιστορίας”.

Τα μεταφορικά κόστη έχουν εκτιναχθεί στα ύψη στην παγκόσμια αγορά και έγινε σε μια περίοδο “αναμπουμπούλας” όπως θα λέγαμε στην λαϊκή γλώσσα με αποτέλεσμα να υπάρξουν αλυσιδωτές αυξήσεις και αν και έχουν περάσει πάνω από δύο μήνες η αγορά δε φαίνεται να ομαλοποείται ακόμα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ.Σφυρής : “αυτό που συνέβη ήταν ότι άλλαξαν πλέον οι κανόνες της αγοράς. Στην πρώτη καραντίνα η αγορά των υλικών άντεξε αλλά άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα μετά το δεύτερο lockdown με το τελειωτικό χτύπημα να έρχεται με το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ. Φυσικά ο τελευταίος αποδέκτης και χαμένος ουσιαστικά από αυτήν την ιστορία είναι ο καταναλωτής που πλέον αγοράζει απορροφώντας τις μεγάλες ανατιμήσεις”.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content