Τα επιβαρυμμένα εισιτήρια των λεωφορείων

Από την κυρία Β.Μ. πήραμε για δημοσίευση την ακόλουθη επιστολή:

Αγαπητή “Νέα Δράσις”,

Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω το αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου στην διαδρομή προς Φορτετσα. Δεν είχα προλάβει να πάρω εισιτήριο, όταν έφτασε το λεωφορείο στην στάση και όπως με πληροφόρησε ο οδηγός, μπορούσα να το αγοράσω από τον ίδιο, χωρις ωστόσο, να με ενημερώσει για την επιπλέον χρέωση.

Για μια απόσταση λιγότερη των 3 χιλιομέτρων, για την αποζημίωση της χρήσης ταμειακης μηχανής, πλήρωσα το ποσό των ….2€!!!!

Μου δημιουργήθηκε η απορία πως στο υπεραστικο ΚΤΕΛ που απασχολεί και εισπράκτορα που επιφορτίζεται και με την διαχείριση των αποσκευών, δεν υπάρχει επιβάρυνση, όταν βγάζεις εισιτήριο εντός του λεωφορείου; 
Η δε απόσταση που αντιστοιχεί στα 2€ είναι πάνω από 15 χιλιόμετρα.
Μπορει να μας πληροφορησει το ακριβό μας ΚΤΕΛ πως πληρώνει ο επιβάτης,  σε άλλες πόλεις και χώρες και αν χρεώνεται με τόσο διαφορετική τιμή η πώληση, εντός του λεωφορειου; 

Ευχαριστώ για την φιλοξενία 

Β.Μ.

Η απάντηση από το Αστικό ΚΤΕΛ

Την επιστολή της κ. Β.Μ. θέσαμε υπ’ όψιν του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου, ο Πρόεδρος του οποίου κ. Καλλέργος Βουλγαράκης μας απάντησε ως εξής:

“Ευχαριστούμε που μας δίδετε την ευκαιρία να υπενθυμίσουμε στο ευρύ κοινό τα ισχύοντα.

Κατ’ αρχήν, πρέπει να τονίσουμε πως είναι εντελώς διαφορετικός ο τρόπος λειτουργίας του αστικού από το υπεραστικό ΚΤΕΛ. Για παράδειγμα, σε μια στάση υπεραστικού λεωφορείου, εκτός του αστικού ιστού, ενδέχεται να επιβιβαστούν ένα, δυο ή τρία άτομα, που αν δεν έχουν εισιτήριο, τους το προμηθεύει ο οδηγός, χωρίς κανένα άγχος. Δεν ισχύει όμως το ίδιο με το αστικό λεωφορείο, όπου σε μια μόνο στάση ενδέχεται να επιβιβαστούν πολλά περισσότερα άτομα, σε δρόμους με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Ο νομοθέτης έκρινε πως δεν είναι σωστό, στην περίπτωση που κάποια από τα άτομα αυτά δεν έχουν εισιτήριο, να μετατρέπεται ο οδηγός σε εισπράκτορα. Γι’ αυτό θεσπίστηκε ως μέσον αποτροπής το επιβαρυμμένο εισιτήριο.

Εμείς δεν τη θέλουμε αυτή τη διαδικασία και προτρέπουμε τον κόσμο που χρησιμοποιεί το Αστικό ΚΤΕΛ να έχει πάντα εισιτήριο μαζί του, ει δυνατόν και εφεδρικό, ώστε να μην υποχρεούται στην καταβολή επιβαρυμμένου εισιτηρίου.

Ο νόμος πάντως είναι σαφής: Εαν στο αστικό λεωφορείο εκδοθεί εισιτήριο από τον οδηγό, αυτό επιβαρύνεται με το 80% της αξίας του, συν επιπλέον 5% του νόμου 2963.

Όσο για τα περί ακριβού ΚΤΕΛ, υπενθυμίζουμε ότι δυστυχώς η πολιτεία επιδοτεί μόνο τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας, ενώ στην υπόλοιπη χώρα όλα τα ΚΤΕΛ λειτουργούν αποκλειστικώς με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια”.

 

 

 

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ