Διορία στο Euroasia Interconnector μέχρι τις 28/2/2019 για να αποδεχτεί τους ελληνικούς όρους
Ότι η πλευρά του εθνικού έργου θα υλοποιηθεί από έναν φορέα όπου ο ΑΔΜΗΕ θα έχει το management.
Και αυτό γιατί ο ΑΔΜΗΕ είναι ο εθνικός διαχειριστής δικτύου καθώς επίσης και διότι το project έχει προτεραιότητα ως 10ετές αναπτυξιακό πλάνο.
Από εκείνο το σημείο και πέρα, ο βασικός στόχος του ΥΠΕΝ είναι, να υποστηρίξει την ένταξη του έργου στο PCIμε βάση τα όσα οι δύο μέτοχοι έχουν συμφωνήσει.Το MOU έχει τα εξής χαρακτηριστικά και συνέπειες:
1.Ο Euroasia να προσφέρει στον ΑΔΜΗΕ την συγκατάθεσή του, ώστε από κοινού και υπό συγκεκριμένες συνθήκες να συγκροτήσουν μια νέα εταιρική οντότητα που θα είναι αυτή που θα υλοποιήσει το εθνικό έργο για το PCI.
2.Όλες οι αποφάσεις, οι οποίες θα δημοσιοποιούνταν (είτε από την ελληνική είτε από την ευρωπαϊκή πλευρά) θα είναι σύμφωνες με τα όσα περιγράφει το MOU
3. Η συμφωνία είναι σύννομη με το πλαίσιο που έχει θέσει η ΤΕΝ – Regulation (Εποπτεία) και το εθνικό πλαίσιο
Αυτό που υπολείπεται, είναι ο Euroasia να συμβιβαστεί με τις υποχρεώσεις του και να δεχτεί την εταιρική οντότητα της Αριάδνης σύμφωνα με το άρθρο 5(7) (c) της ΤΕΝ – Regulation
Όπως αναφέρει στο σημείο αυτό ο κ. Σταθάκης προς τον επίτροπο Κανιέτε, αυτή είναι η μόνη αναγκαία προϋπόθεση για να προχωρήσει ένα έργο, το οποίο ο ίδιος ο επίτροπος χαρακτηρίζει εξαιρετικά σημαντικό όσον αφορά την εθνική του πλευρά (ελληνικό τμήμα) για να ενταχθεί στο PCI που θα ωφελήσει σημαντικά την Ελλάδα και την Κύπρο.
Όπως είναι γνωστό η διασύνδεση της Αττικής – Κρήτης αποτελεί μέρος ενός συνολικού ευρύτερου έργου που αφορά τις διασυνδέσεις Κρήτης – Κύπρου και Κύπρου – Ισραήλ.
Παράλληλα, η αντίφαση του Euroasia σε σχέση με τα κεφάλαια που προσφέρει έναντι αυτών της Αριάδνης, δημιουργεί σαφέστατες αμφιβολίες για τη δυνατότητά του να εκτελέσει το έργο.
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη είναι ξεκάθαρο ότι ο Euroasia πρέπει να κάνει την επιλογή, που δεν θα υπονομεύσει το όλο εγχείρημα και δεν θα απειλήσει την υλοποίηση των δύο άλλων τμημάτων του έργου με τη μορφή του PCI.
Αυτό θα γίνει εφόσον ο Euroasia αποδεχτεί τον όρο της Αριάδνης, σύμφωνα με το άρθρο 5(7) (c) με διορία μέχρι τις 28/2/2019.
Εάν αυτό δεν μπορεί να γίνει, τότε η ελληνική κυβέρνηση θα αποσύρει την πρόθεσή της να υλοποιηθεί το έργο με την μορφή του PCI και θα διερευνήσει άλλες λύσεις για να χρηματοδοτηθεί το project.
Καταλήγει η επιστολή του υπουργού λέγοντας, ότι για να αποφευχθεί η υπονόμευση του βασικού στόχου, δηλαδή της κατασκευής της διασύνδεσης της Κρήτης – Αττικής είναι σημαντικό με κοινή στάση να υιοθετηθούν τα αναγκαία βήματα, που θα το εξασφαλίσουν, ανεξάρτητα με το πλαίσιο υλοποίησης της διασύνδεσης.Ακολουθεί η επιστολή γραμμένη στα αγγλικά:
www.worldenergynews.gr