Εντείνεται το τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα – Αναβαθμισμένη η Κρήτη στη γερμανική τουριστική αγορά

«Ο ελεγμένος τουρίστας είναι ο τουρίστας του 2021 για την Ελλάδα». Πάνω σε αυτό το μοντέλο βαδίζουν κυβερνητικό επιτελείο και τουριστικοί φορείς με το βλέμμα στην προσεχή τουριστική σεζόν, διαμορφώνοντας τώρα τη στρατηγική για το επίσης δύσκολο 2021, μια χρονιά που έχει το πλεονέκτημα των εμβολίων και θα είναι -έστω κι αν δεν τίθενται επί του παρόντος ποσοτικοί στόχοι- «πολύ καλύτερο από το 2020», σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Από τη στιγμή που το εμβολιαστικό πρόγραμμα στις χώρες άμεσου τουριστικού ενδιαφέροντος (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, ΗΠΑ, Γαλλία, Ισραήλ κ.λπ.) προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα έχει εμβολιαστεί πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού, υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα λυθούν πολλά από τα προβλήματα που έχει επιφέρει η πανδημία στη διακίνηση τουριστών.

Για τους εμβολιασμένους επιβάτες είναι σαφές πλέον ότι οι διαδικασίες θα απλοποιηθούν, ενώ για τους μη εμβολιασμένους θα εφαρμοστούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με τα τεστ πριν από την αναχώρηση και τα rapid tests κατά την άφιξη.

Βασικό ζήτημα που απασχολεί άπαντες είναι πότε χρονικά θα ανοίξει -ουσιαστικά και με ασφάλεια- η φετινή σεζόν, κάτι που φαίνεται να είναι σε άμεση συνάρτηση και με τα προγράμματα εμβολιασμού στην Ε.Ε. Η Κομισιόν, πάντως, μέσω της προέδρου της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, επιμένει ότι με τις νέες συμφωνίες για εμβόλια έως το τέλος του καλοκαιριού θα έχει επιτευχθεί ο στόχος να εμβολιαστεί το 70% του ενήλικου πληθυσμού. 

Εκτός των εμβολίων, για την Ελλάδα θα πρέπει να προσμετρηθεί στα συν -και με το δεδομένο ότι ποσοστό άνω του 65% του εισερχόμενου τουρισμού της προέρχεται από την Ε.Ε.-, ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Ακόμη, βασικές αγορές εκτός Ε.Ε. οι οποίες παρέμειναν ουσιαστικά κλειστές πέρυσι, όπως αυτές των ΗΠΑ και της Ρωσίας, αναμένεται να ανοίξουν φέτος, με τις αεροπορικές να έχουν ήδη προσθέσει στον προγραμματισμό τους την Ελλάδα για πτήσεις τον Ιούλιο.


Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης  Θεοχάρης την περασμένη Πέμπτη σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο BBC έκανε ιδιαίτερη μνεία στα οφέλη των πιστοποιητικών εμβολιασμού ανακοινώνοντας ότι η Ελλάδα είναι σε προκαταρκτικές συζητήσεις με τη Βρετανία (τη δεύτερη αγορά εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας με 3,5 εκατομμύρια τουρίστες, μετά τη Γερμανία με 4 εκατομμύρια το 2019), ώστε να βρεθούν τρόποι διευκόλυνσης των ταξιδιών το καλοκαίρι.

Ταξιδιωτικοί διάδρομοι με πολλές χώρες

Η βρετανική αγορά δεν είναι η μοναδική με την οποία η Ελλάδα θα επιδιώξει διμερείς συμφωνίες, απλά έχει την ιδιαιτερότητα ότι είναι πολύ μεγάλη αγορά για τη χώρα μας για την οποία μάλιστα έχουν αλλάξει και τα δεδομένα λόγω Brexit. Κατά πληροφορίες, ανάμεσα στις τρίτες χώρες, εκτός Ε.Ε., με τις οποίες η Ελλάδα έχει ήδη δρομολογήσει ή δρομολογεί τεχνικές συζητήσεις για το πώς μπορούν να ανοίξουν ασφαλείς ταξιδιωτικοί διάδρομοι είναι -πέραν του Ισραήλ για το οποίο ήδη έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες- οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Ουκρανία, η Σερβία, ο Καναδάς, η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία.

Από την πλευρά τους οι ξενοδόχοι αναφέρουν ότι πρώτος στόχος για το άνοιγμα της φετινής σεζόν, αρχής γενομένης από τον εσωτερικό τουρισμό, είναι από τις αρχές Μαΐου και εν συνεχεία τον Ιούνιο.

Οι τουριστικοί φορείς θέτουν και το θέμα της προτεραιοποίησης των ανθρώπων του τουρισμού στο πρόγραμμα εμβολιασμού.

Το θετικό, πάντως, είναι ότι η Eλλάδα βρίσκεται, σε αυτή τη φάση για το καλοκαίρι στις πρώτες προτιμήσεις του ευρωπαϊκού κοινού, απ’ όπου ούτως ή άλλως η χώρα μας αντλεί το μεγαλύτερο κομμάτι της τουριστικής κίνησης.

Η Κρήτη στην πρώτη θέση των προτιμήσεων

Από τους tour operators, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός ταξιδιωτικός οργανισμός, η TUI, με πελατολόγιο 21 εκατομμυρίων τουριστών στην Ευρώπη, διαπιστώνει, με βάση τις πρώτες τάσεις από αναζητήσεις και κρατήσεις, ότι για φέτος το καλοκαίρι η Ελλάδα μαζί με την Ισπανία είναι οι δύο πιο δημοφιλείς προορισμοί διακοπών για τους Ευρωπαίους συνολικά. Στο ευρωπαϊκό top 5 του ομίλου, η Κρήτη βρίσκεται στην πρώτη θέση και ακολουθούν Γκραν Κανάρια, Ρόδος, Τενερίφη και η τουρκική Αττάλεια.

Ανά αγορά, στο top 5 των Βρετανών πελατών της TUI την πρώτη θέση έχει το Νταλαμάν στα τουρκικά παράλια και ακολουθούν η Κύπρος, η Αττάλεια, η Τενερίφη και η Ρόδος. Η Κρήτη σκαρφαλώνει για πρώτη φορά στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Γερμανών μεταξύ των ευρωπαϊκών προορισμών του ομίλου για τη δύσκολη θερινή σεζόν του 2021, ενώ στο top 5 βρίσκονται δύο ακόμη ελληνικά νησιά, η Ρόδος και η Κως.

Επίσης, η χώρα μας φέτος, όπως και πέρυσι, είναι για τους Αυστριακούς ο πιο δημοφιλής προορισμός, με βάση τις πρώτες κρατήσεις από το πρόγραμμα της TUI Αυστρίας. Σημειωτέον ότι τα τελευταία χρόνια πάνω από μισό εκατομμύριο Αυστριακοί επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ελλάδα. Οπως και την προηγούμενη χρονιά, για τους πελάτες της TUI τα ελληνικά νησιά είναι ο Νο 1 προορισμός για τους Φινλανδούς, τους Δανούς, τους Noρβηγούς και τους Σουηδούς και ακολουθούν η Μαγιόρκα, η Αττάλεια και η Κύπρος. Βέλγοι και Ολλανδοί πελάτες βάζουν πρώτα τα τουρκικά παράλια, ενώ πολύ δημοφιλείς προορισμοί είναι επίσης η Κρήτη, η Ρόδος, η Μαγιόρκα και η Τενερίφη.

Οι Γάλλοι, αν και πολλοί θα προτιμήσουν φέτος το staycation, αλλιώς διακοπές στη χώρα τους, ψηφίζουν Σικελία ως τον προτιμώμενο προορισμό για φέτος και ακολουθουν Ελλάδα και Ισπανία.

Τους εμβολιασμούς και τη ζήτηση στην αγορά επιχειρεί να συγκεράσει και ο Νο 2 tour operator του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος έστω κι αν μεταθέτει προς τα πίσω την έναρξη του θερινού του προγράμματος για την Ελλάδα και για άλλες ευρωπαϊκές αγορές, εν μέσω lockdown και αβεβαιότητας για την επανεκκίνηση των ταξιδιών στην Ευρώπη, μεταθέτει επίσης προς τα πίσω, προς Οκτώβριο – Νοέμβριο, και τη λήξη του, σημάδι για την επιμήκυνση της σεζόν. Για φέτος ο ταξιδιωτικός οργανισμός με τα brands jet2 και jet2holidays προσθέτει επιπλέον για τη χώρα μας νέες απευθείας πτήσεις και πακέτα διακοπών από πιο περιφερειακά βρετανικά αεροδρόμια σε ελληνικά νησιά πιο παραδοσιακά για τον όμιλο, όπως η Ζάκυνθος, η Ρόδος και η Κρήτη, αλλά και σε νέα όπως η Κεφαλονιά, η Σαντορίνη και η Σκιάθος, διαβλέποντας αυξημένη ζήτηση για Ελλάδα.

Οι απευθείας πτήσεις προς ελληνικά νησιά από ευρωπαϊκούς προορισμούς είναι και η μεγάλη τάση από τις αεροπορικές για φέτος στη χώρα μας, τάση που ξεκίνησε από πέρυσι και αναμένεται να διατηρηθεί και για τη φετινή τουριστική χρονιά, με το σκεπτικό ότι οι ταξιδιώτες παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον τουριστικό προορισμό που επιλέγουν στη χώρα μας για τις διακοπές τους, χωρίς τους συχνούς συνδυασμούς δύο-τριών προορισμών, αποφεύγοντας και τις μεγάλες παραμονές σε αεροδρόμια και τους ενδιάμεσους σταθμούς.

Από τους εγχώριους παίκτες η Αegean σύρει πρώτη τον χορό με ουκ ολίγες απευθείας πτήσεις στο δίκτυο εξωτερικού με περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ νέες απευθείας πτήσεις από περιφερειακά αεροδρόμια προσθέτει φέτος και η SkyExpress. Στο ίδιο μοντέλο κινούνται η lowcost αεροπορική Ryanair, η easyJet, η British Airways, η Austrian Airlines, η Lot Airlines κ.ά.

 

 

 

 

Πηγή: Πρώτο Θέμα

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ