Ένα βενζινοκίνητο όχημα θα μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτροκίνητο

Τη δυνατότητα μετατροπής συμβατικού Ι.Χ. σε ηλεκτρικό θα έχουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων από το ερχόμενο φθινόπωρο, καθώς βρίσκεται σε επεξεργασία το σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Στα γραφεία του υπ. Υποδομών διεξάγονται οι προκαταρκτικές συζητήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς σε εγχώριο αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου έως τον Σεπτέμβριο να είναι διαμορφωμένο το μοντέλο βάσει του οποίου θα μπορεί να μετατραπεί ένα συμβατικό Ι.Χ. σε ηλεκτρικό.

Οι νέες ρυθμίσεις θα περιλαμβάνουν όλες τις τεχνικές προδιαγραφές που θα απαιτούνται για τη μετατροπή, τη συντήρηση και τον τεχνικό έλεγχο των τροποποιημένων οχημάτων, ενώ σε εξέλιξη είναι η συζήτηση και για τις προβλέψεις που θα διέπουν τα τέλη κυκλοφορίας του νέου αυτού τύπου οχημάτων. Συνολικά η Ευρώπη δεν έχει καθιερώσει ακόμα σχετική πρόβλεψη, αν και η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται ότι πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση. Και αυτό γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να επικεντρώνονται στην παραγωγή ηλεκτρικών Ι.Χ. ώστε να πετύχει η Ευρώπη τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας, ωστόσο φαίνεται ότι ενδιαφέρονται εξίσου και για τη δυνατότητα μετατροπής συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτρικά. Στόχος της αγοράς είναι να διατηρήσει σε κυκλοφορία, για παράδειγμα, ιστορικά μοντέλα μέσω της μετατροπής τους σε ηλεκτρικά, ώστε να μην χρειαστεί να αποσυρθούν λόγω παλαιότερης τεχνολογίας ως προς τις εκπομπές ρύπων. 

Την αποκάλυψη έκανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιαν. Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, κατά τη διάρκεια του οποίου επισήμανε ότι «θα συνεχίσουμε το επόμενο διάστημα με ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα». Ο ίδιος τόνισε ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κινητικότητας αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης. Σημείωσε μάλιστα ότι σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται η επιδότηση για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων που θα ενταχθούν στον στόλο των ΜΜΜ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και η καθιέρωση ρυθμίσεων για τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων αυτών.

Την ίδια στιγμή, η Ε.Ε. φαίνεται να ανησυχεί για τα σχετικά χαμηλά ποσοστά διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην αγορά αυτοκινήτου. Ο προβληματισμός σχετίζεται με τα περιορισμένα σημεία φόρτισης και τις σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των κρατών-μελών, γεγονός το οποίο περιορίζει την ελεύθερη κυκλοφορία των ηλεκτρικών Ι.Χ. μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Η νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΕΣ) μάλιστα επισημαίνει ότι η Ε.Ε. απέχει πολύ από την τιμή-στόχο (1 εκατ. σημεία φόρτισης έως το 2025) που ορίζει η Πράσινη Συμφωνία, ενώ απουσιάζει ένας συνολικός στρατηγικός χάρτης πορείας της ηλεκτροκίνησης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το ΕΕΣ υποστηρίζει ότι η κοινοτική χρηματοδότηση «δεν έφθανε πάντοτε εκεί όπου χρειαζόταν περισσότερο».

 

 

 

 

Καθημερινή

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ