Τη δυνατότητα μετατροπής συμβατικού Ι.Χ. σε ηλεκτρικό θα έχουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων από το ερχόμενο φθινόπωρο, καθώς βρίσκεται σε επεξεργασία το σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Στα γραφεία του υπ. Υποδομών διεξάγονται οι προκαταρκτικές συζητήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς σε εγχώριο αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου έως τον Σεπτέμβριο να είναι διαμορφωμένο το μοντέλο βάσει του οποίου θα μπορεί να μετατραπεί ένα συμβατικό Ι.Χ. σε ηλεκτρικό.
Την αποκάλυψη έκανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιαν. Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, κατά τη διάρκεια του οποίου επισήμανε ότι «θα συνεχίσουμε το επόμενο διάστημα με ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα». Ο ίδιος τόνισε ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κινητικότητας αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης. Σημείωσε μάλιστα ότι σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται η επιδότηση για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων που θα ενταχθούν στον στόλο των ΜΜΜ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και η καθιέρωση ρυθμίσεων για τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων αυτών.
Την ίδια στιγμή, η Ε.Ε. φαίνεται να ανησυχεί για τα σχετικά χαμηλά ποσοστά διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην αγορά αυτοκινήτου. Ο προβληματισμός σχετίζεται με τα περιορισμένα σημεία φόρτισης και τις σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των κρατών-μελών, γεγονός το οποίο περιορίζει την ελεύθερη κυκλοφορία των ηλεκτρικών Ι.Χ. μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Η νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΕΣ) μάλιστα επισημαίνει ότι η Ε.Ε. απέχει πολύ από την τιμή-στόχο (1 εκατ. σημεία φόρτισης έως το 2025) που ορίζει η Πράσινη Συμφωνία, ενώ απουσιάζει ένας συνολικός στρατηγικός χάρτης πορείας της ηλεκτροκίνησης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το ΕΕΣ υποστηρίζει ότι η κοινοτική χρηματοδότηση «δεν έφθανε πάντοτε εκεί όπου χρειαζόταν περισσότερο».
Καθημερινή