Ο κορωνοϊός “έφαγε” και το Airbus A380, το “μαμούθ” των αιθέρων

Ερασιτέχνης φωτογράφος αποτύπωσε την ολοκλήρωση της συναρμολόγησης του τελευταίου Airbus A380, του μεγαλύτερου επιβατηγού αεροσκάφους στην παγκόσμια ιστορία. Κυρίαρχο στην κατηγορία superjumbo, διώροφο, με χωρητικότητα έως και 853 θέσεων, το A380 άρχισε να παράγεται το 2007, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για το οποίο η Airbus προχώρησε σε μια αστρονομική επένδυση 25 δισ. δολαρίων.

Σταθμός στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας αλλά και ένας θρίαμβος της αεροναυπηγικής, το A380 δεν ευτύχησε να γνωρίσει τη δόξα που του άξιζε -και σίγουρα όχι την εμπορικότητα που προσδοκούσε η Airbus. Από τα1.200 αεροπλάνα του αρχικού σχεδίου, εν τέλει κατασκευάστηκαν μόλις 272, με το τελευταίο να εξέρχεται από τη γραμμή συναρμολόγησης τις προηγούμενες ημέρες.

 

Η ζήτηση για ένα τόσο μεγάλο αεροπλάνο δεν ήταν ποτέ η αναμενόμενη από τις ανά τον κόσμο αεροπορικές εταιρείες. Παρόλο το δέος που προκαλεί στους επιβάτες (και την επιθυμία να πετάξουν με αυτό, μόνο και μόνο για να το αναφέρουν κατόπιν ως εμπειρία και προνόμιο) και παρόλη την τεχνολογική του πρωτοπορία, το A380 αποδεικνύεται μια αποτυχία της Airbus.

Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών του κόσμου έπεσε έξω στην περίπτωση του A380 -όχι όμως από οικονομικής άποψης. Κυρίως έπεσε έξω στην πρόγνωση ότι η αλματώδης αύξηση στις αεροπορικές μετακινήσεις θα είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την ανάγκη για όλο και μεγαλύτερα αεροπλάνα. Η εξέλιξη κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς πιο ελαφρά και, κυρίως, οικονομικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, αεροσκάφη.

 

Μολονότι η διακοπή παραγωγής του A380 είχε ανακοινωθεί από τον Φεβρουάριο του 2019, «με πόνο και λύπη» όπως είχε πει χαρακτηριστικά τότε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus,Τομ Έντερς, θεωρείται βέβαιο ότι τη χαριστική βολή στο «μαμούθ» των αιθέρων την έδωσε ο κορωνοϊός. Η πανδημία στραγγαλίζει τον τουρισμό παγκοσμίως, οδηγώντας σε χρεωκοπία τις αεροπορικές  εταιρείες.

Η πλειονότητα των δρομολογίων εκτελείται με ελάχιστη πληρότητα, τα έσοδα από τα εισιτήρια έχουν κατακρημνισθεί -και, εν πάση περιπτώσει, το τελευταίο που σκέφτονται αυτή την περίοδο οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών είναι να εμπλουτίσουν το στόλο τους με το μεγαλύτερο ιπτάμενο θωρηκτό.

Υπό μία -κάπως δαρβινική- έννοια, η επιδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε τη διαδικασία της «φυσικής επιλογής»: Το Α380 διαφέρει από τους πτερόσαυρους, βροντόσαυρους και τα λοιπά προϊστορικά τέρατα μόνο ως προς το ότι είναι άψυχο. Το άλλοτε καμάρι της Airbus θα ήταν αδύνατο να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες -και ιδιαίτερα αυτές που έχει επιβάλει ο Covid-19. Οπότε, η εξαφάνιση είναι η αναπόδραστη μοίρα της σπουδαίας αυτής ιπτάμενης μηχανής.

 

 

 

 

Πρώτο Θέμα

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content