Βρέθηκαν και τα δυο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους της Αιθιοπίας

Μια μέρα μετά την τραγωδία στην Αιθιοπία εντοπίστηκε το μαύρο κουτί του μοιραίου  Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.

Το μαύρο κουτί (συγκεκριμένα τα δύο μαύρα κουτιά, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσεων και ο καταγραφέας συνομιλιών) εντοπίστηκαν στο σημείο της συντριβής, περίπου 60 χλμ. από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, Αντίς Αμπέμπα.

Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι το ένα τουλάχιστον, αυτό με τα δεδομένα πτήσης, είναι εν μέρει κατεστραμμένο κάτι που καθιστά αμφίβολο το κατά πόσο θα μπορέσουν να αντλήσουν στοιχεία από αυτό.

Η ανεύρεση των μαύρων κουτιών είναι σημαντική καθώς η εξέτασή τους αναμένεται να δώσει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που έχουν προκύψει από χθες, μετά τη συντριβή του Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian με 157 επιβαίνοντες, 6 λεπτά μετά την απογείωσή του.

Και αυτό γιατί ήδη από χθες διατυπώνονται ερωτήματα για το πώς είναι δυνατόν να έπεσε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος την ώρα μάλιστα που παρουσιάζονται ανατριχιαστικές ομοιότητες με το δυστύχημα της Lion Air πριν πέντε μήνες όταν έχασαν τη ζωή τους 189 επίσης με ίδιου τύπου, επίσης ολοκαίνουργιου αεροσκάφους.

«Είναι πολύ ύποπτο», τόνισε η Μέρι Σκιάβο, ειδική σε θέματα αεροπλοϊας και πρώην γενική επιθεωρήτρια του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών, στο CNN. «Έχουμε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος που έπεσε δυο φορές μέσα σ’ ένα χρόνο. Είναι λογικό να σημαίνουν καμπανάκια συναγερμού στην αεροπορική βιομηχανία, αφού δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό.»

Στην περίπτωση της Lion Air τα  δεδομένα της πτήσης έδειξαν ασταθή ρυθμό ανόδου και καθόδου προτού το ίδιου τύπου αεροσκάφος συντριβεί 12 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα.

Τα Boeing 737 MAX 8  έχουν ενισχυμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης πτήσης και  ίσως έγκειται και το πρόβλημα, λένε ορισμένοι.  Μετά την συντριβή της Lion Air πιλότοι ανά την υφήλιο είχαν οργιστεί που δεν είχαν ενημερωθεί επαρκώς για τις αλλαγές στο λογισμικό του αυτόματου πιλότου του Boeing 737 MAX 8, ή που δεν είχαν περάσει από υποχρεωτικό σεμινάριο.

Με τις αλλαγές αυτές το νέο λογισμικό αντισταθμίζει αυτόματα κατεβάζοντας το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω αν οι αισθητήρες θεωρούν ότι είναι πολύ σηκωμένο και η γωνία του θέτει σε κίνδυνο το αεροπλάνο – ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας που λειτουργούσε με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από εκείνον που είχαν συνηθίσει οι πιλότοι στα 737. Όπως απέδειξε το μαύρο κουτί της Lion Air, οι πιλότοι της πτήσης 610 είχαν τεράστιο πρόβλημα μ’ αυτό το θέμα.

ΟΙ αισθητήρες έκαναν λάθος και έδειξαν ότι το ρύγχος του αεροσκάφους ήταν κατά 20 μοίρες πιο ανορθωμένο απ’ ό,τι έπρεπε και το σύστημα έκανε αυτόματα τη διόρθωση αφήνοντας τους πιλότους να προσπαθούν μάταια να σταθεροποιήσουν το αεροσκάφος που έπεσε στη θάλασσα με ταχύτητα 730 χλμ/ώρα!

Το συνδικάτο των Αμερικανών πιλότων, ΑΡΑ, κατηγόρησε τη Boeing ότι δεν ενημέρωσε σωστά τις αεροπορικές εταιρείες και τους πιλότους για το νέο λογισμικό ελέγχου του 737 MAX κι ότι οι εκπαίδευση των τελευταίων ήταν ανεπαρκής.

Αλλά η Boeing απέρριψε τις αιτιάσεις, υποστηρίζοντας ότι αν οι πιλότοι της Lion Air είχαν ακολουθήσει σωστά όλες τις γνωστές σε εκείνους διαδικασίες δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Κάτι τέτοιο έκανε και σήμερα, μια ημέρα μετά την τραγωδία της Αιθιοπίας.

Αλλά όπως έχουν δείξει προηγούμενες αεροπορικές τραγωδίες και οι αισθητήρες στους οποίους βασίζονται οι υπολογιστές του αεροσκάφους μπορούν να πάθουν βλάβη και οι πιλότοι που έχουν μάθει να εμπιστεύονται την τεχνολογία μπορούν να τα χάσουν αν κάτι πάει στραβά.

Κατά πόσον το αεροσκάφος των Αιθιοπικών Αερογραμμών αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα με εκείνο της Lion Air θα το δείξουν οι έρευνες, που θα πάρουν βέβαια κάποιο διάστημα. Μέχρι να βγει το πόρισμα, πάντως, η Κίνα διέταξε τη διακοπή πτήσεων των αεροσκαφών τύπου 737 MAX 8 που διαθέτουν οι αερογραμμές της, όπως έκαναν και αεροπορικές εταιρείες άλλων χωρών. Το ίδιο έκανε και η Εthiopian Airlines για τα υπόλοιπα Boeing 737 ΜΑΧ 8 που διαθέτει και το ίδιο έκανε και η αεροπορική των νησιών Κέυμαν.

Πηγή: iefimerida.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content