Το Ράλλυ Ακρόπολις «όχημα» προβολής της χώρας

Του Φώτη Καρύδα

Εξατμίσεις να αντηχούν στα βουνά και τις χαράδρες, η σκόνη να θυμίζει πυκνή ομίχλη και το ελληνικό τοπίο να προβάλλεται σε εκατοντάδες οθόνες ανά τον κόσμο. Ράλλυ Ακρόπολις. Το «Ράλλυ των Θεών» επέστρεψε ύστερα από οκτώ χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετράνε και τις ώρες για να φτάσει η 9η Σεπτεμβρίου και το αγωνιστικό τμήμα της σπουδαίας διοργάνωσης να πάρει εκκίνηση από την Ακρόπολη.

Ράλλυ Ακρόπολις, το αγαπημένο Ράλλυ των κορυφαίων οδηγών του κόσμου. Ένας αγώνας που εξαιτίας κακών διαχειρίσεων είχε σταματήσει να διεξάγεται στη χώρα μας, η οποία είχε μπει στη… μαύρη λίστα της FIA. Ένας αγώνας που διεκδίκησε με πάθος από τα διεθνή όργανα ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης και με τη στήριξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η Ελλάδα μπήκε και πάλι στον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πριν όμως φτάσουμε στην νέα… εκκίνηση ας θυμηθούμε γιατί οι… παγκόσμιες μηχανές είχαν σωπάσει.

..μέχρι τη 19η Ιουνίου του 2020. Εκείνη την ημέρα ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, κάτω από το Βράχο της Ακρόπολης, ανακοίνωσε ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να ξαναβάλει την Ελλάδα στον χάρτη του Motorspor. Και ο πεισματάρης Κρητικός το κατάφερε πολύ γρήγορα.

Το Ράλι Ακρόπολις άρχισε να διοργανώνεται από την ΕΛΠΑ το 1951. Το 1953 έγινε διεθνής αγώνας, το 1956 συμπεριλήφθη στους αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και από το 1993 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγών και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εκπρόσωπος της FIA ήταν η ΕΛΠΑ και για λογαριασμό της αναλάμβαναν τη διοργάνωση ιδιωτικές εταιρείες και, στη συνέχεια, η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Η χώρα μας, μάλιστα, εισήγαγε τον θεσμό των υπερειδικών διαδρομών. Mία από αυτές διεξήχθη σε ένα κατάμεστο Ολυμπιακό Στάδιο, κάτι που θα μείνει για πάντα στο μυαλό οδηγών και φιλάθλων.

Η συνέχεια όμως δεν ήταν ανάλογη. Ασυνέπειες στις πληρωμές ως προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία, υποσχέσεις από φορείς που δεν τηρήθηκαν και προβληματικές επικοινωνίες, είχαν ως αποτέλεσμα μετά το 2013 η διοργάνωση από αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος να… ξεπέσει σε περιφερειακό αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Το 2018 ανακοινώθηκε ότι θα σταματήσει και αυτό. Η, τότε, Κυβέρνηση αδιαφόρησε για τον ιστορικό θεσμό.

Όλα αυτά μέχρι τη 19η Ιουνίου του 2020. Εκείνη την ημέρα ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, κάτω από το Βράχο της Ακρόπολης, ανακοίνωσε ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να ξαναβάλει την Ελλάδα στον χάρτη του Motorspor. Και ο πεισματάρης Κρητικός το κατάφερε πολύ γρήγορα.

Στις 9 Σεπτεμβρίου τα αυτοκίνητα θα πάρουν εκκίνηση από την Ακρόπολη και, αφού περάσουν από την Πλατεία Συντάγματος, θα συνεχίσουν τον δρόμο τους προς την Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Οζιέ, ο Έλφιν Έβανς, ο Τερί Νεβίλ κ.α. θα βρεθούν στις ειδικές διαδρομές σε Παυλιανή, Βωξίτες, Ελευθεροχώρι και Ταρζάν.

Και ας έρθουμε τώρα στα οφέλη. Το Ράλλυ Ακρόπολις δεν είναι μόνο γκάζια, σκόνη και θέαμα. Είναι και διαφήμιση. Η εικόνα των εντυπωσιακών αυτοκινήτων μπροστά από την Ακρόπολη θα κάνει τον γύρο του κόσμου. Το ίδιο και τα μέρη από όπου θα περάσουν τα οχήματα. Εκατομμύρια θεατές σε περισσότερες από 150 χώρες αναμένεται να βρεθούν μπροστά από τις οθόνες για να δουν τον αγώνα και, μαζί με αυτόν, την Ελλάδα. Το κανάλι του WRC στο YouTube έχει περισσότερους από 650.000 εγγεγραμμένους και στο instagram το ακολουθούν περισσότεροι από 1.700.000 άνθρωποι.

Και μπορεί εφέτος η πανδημία να μην επέτρεψε να έρθουν χιλιάδες φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα αλλά το Ράλλυ Ακρόπολις δείχνει ότι αυτή τη φορά πατάει σε γερές βάσεις και θα μείνει στο παγκόσμιο καλεντάρι. Από την άλλη πλευρά όμως στην χώρα μας ήρθαν οι ομάδες των αγωνιζομένων, χορηγοί και φίλοι τους. Και, μάλιστα, ήρθαν σε μία εποχή που ο τουρισμός έχει αρχίσει σιγά σιγά να μειώνεται.

Όλα αυτά και πολλά ακόμα είναι τα οφέλη που μπορεί να έχει η Ελλάδα από το «Ακρόπολις» και από άλλες μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις. Η διαφήμιση από την προβολή της χώρας θα είναι πολλαπλάσια από τα χρήματα που μπορεί να στοιχίσει ένας τέτοιος αγώνας. Βέβαια, τα λάθη του παρελθόντος θα πρέπει να γίνουν μάθημα και το Ράλλυ να συνεχίσει την πορεία του μέσα στον χρόνο, χωρίς πράξεις και αποφάσεις που εκθέτουν, πρώτα από όλα, τη χώρα. Ας πιάσουμε λοιπόν θέση, είτε σε κάποια ειδική διαδρομή, είτε στις οθόνες μας και ας απολαύσουμε τους «θεούς» του μηχανοκίνητου αθλητισμού να τρέχουν στο «Ράλλυ των Θεών».

 

 

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content