Μια σοβαρή Επένδυση στην Κρήτη που δεν πρέπει να χαθεί…

Του Δημ. Κων. Σαρρή

Μια πολύ ενδιαφέρουσα είδηση είδε ,πρόσφατα, το φως της δημοσιότητας, ότι ο Υφυπουργός Αθλητισμού ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ  σε συνάντηση του με τον ομόλογο του, τού Αραβικού Εμιράτου του ΚΑΤΑΡ ανακοίνωσαν επίσημη υπογραφή πρωτοκόλλου Συνεργασίαςμεταξύ των δύο χωρών, και ότι τον προέτρεψε για επενδύσεις στη χώρα μας ,μεταξύ των οποίων και η πίστα για << Formula  1>>στην…. Χαλανδριτσα Αχαϊας.

Ο κ. Αυγενάκης ,λοιπόν,  θα μπορούσε ,όμως, να προτείνει στον Εμίρη να επενδύσει στην από πολλού προγραμματισμένη πίστα του Ηρακλείου ,καθόσον αυτή του Ηρακλείου έχει πολύ περισσότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα .και έχει υπάρξει και σημαντική ωριμότητα του έργου ,που έφθασε μέχρι την έγκριση καταλληλότητας του χώρου από την Διεθνή Ομοσπονδία.

Ποιό όμως είναι το Χρονικό αυτής της προετοιμασίας αυτής της μεγάλης επένδυσης to 2006 .που έμεινε στα χαρτιά ??????

Η  30ή Νοεμβρίου του 2006 , η ημέρα  υπογραφής του καταστατικού για την σύσταση της εταιρείας Προώθησης του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και των λοιπών τουριστικών δραστηριοτήτων με τον τίτλο <<Αυτοκινητοδρόμιο Κρήτης  Α.Ε. >>,με στόχο την δημιουργία Πίστας (Formula1),σε έκταση του Δήμου Γουβών, σε μία από τις δύο εγκεκριμένες για την καταλληλότητα τους θέσεις ,από τον Οκτώβριο του 2005 ,από την σύμβουλο της παγκόσμιας ομοσπονδίας  κ.Mόνικα Σβάρτζ , δίκαια  χαρακτηρίστηκε ως  ιδιαίτερα  σημαντική  για την Ν.Α.Η  αλλά κύρια για την οικονομία και τον τουρισμό της Κρήτης.

Οι κάτω Γούβες  εκτιμήθηκε από τους ειδικούς ως η  πλέον κατάλληλη καθότι  εκτός του ότι προβλέπεται από το Χωροταξικό σχέδιο της Περιφέρειας ΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ  η κατασκευή ΠΙΣΤΑΣ στην περιοχή (αρ,ΦΕΚ 1486, 10-10-2003) διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ,όπως την ηλιοφάνεια ,  την προσβασιμότητα από αέρος και θαλάσσης  και τις κατάλληλες υποδομές κλπ   κριτήρια  τα οποία θεωρούνται μεγάλης σημασίας από την παγκόσμια ομοσπονδία…

Στο ερώτημα γιατί στην Κρήτη η πίστα η απάντηση είναι ότι έχει τις κατάλληλες υποδομές για την υποστήριξη ενός τέτοιου μεγάλου γεγονότος.

1.Το Διεθνές λιμάνι, το τέταρτο σε μέγεθος λιμάνι της χώρας.

2.Το Διεθνές αεροδρόμιο (το σημερινό και μελλοντικό στο Καστέλι)

3 Το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, σε κοντινή απόσταση .

4.Στο Ηράκλειο εδρεύει ο  ευρωπαϊκός οργανισμός για την Ασφάλεια των δικτύων (ENISA)

5.Στον χώρο της πρώην Αμερικανικής βάσης ,που είναι κοντά μπορούν να γίνουν χώροι αναψυχής ,καταστήματα ,αθλητικοί χώροι κλπ 

6.Το πιο υγιεινό και ήπιο κλίμα της Ευρώπης αλλά και  με 360 μέρες τον χρόνο ηλιοφάνεια ,ενώ η περιοχή της Χαλανδρίτσας ,χαρακτηρίζεται από ισχυρές βροχοπτώσεις ,που εγκυμονούν  κινδύνους  ατυχημάτων των αγωνιστικών  αυτοκίνητων σε μία ανοικτή πίστα. 

7.Το αυξημένο αίσθημα ασφαλείας,  γεγονός σημαντικό αν λάβει κανείς υπ’οψη του το παγκόσμιο αίσθημα ανασφάλειας της εποχής μας.

8.Την γεωγραφική θέση της Κρήτης, στο σταυροδρόμι των τριών ηπείρων

9.Την  παραδοσιακή φιλοξενία των κατοίκων της  με αυξημένο το αίσθημα του εθελοντισμού. κλπ..

10 ,Τα πολυτελή ξενοδοχεία ,πολλών αστέρων ,στην ευρύτερη περιοχή

Η σύγκριση ,λοιπόν,της καταλληλότητας  των περιοχών ,για δημιουργία Πίστας μεταξύ  Χαλανδρίτσας Αχαϊας  και Γουβών Ηρακλείου αποβαίνει καταλυτικά και με διαφορά ,υπέρ του Ηρακλείου

Η προμελέτη προέβλεπε  την  κατασκευή  πίστας αγώνων αυτοκινήτου συνολικού μήκους 3,2  χιλιομέτρων  για αγωνιστικές δραστηριότητες για πιλοτικά και αγωνιστικά αυτοκίνητα ,προσφέροντας ιδανικές συνθήκες για ένα Grant  Prix, με λοφώδη χαρακτήρα ,  κτιριακές εγκαταστάσεις ,υποδομές ύδρευσης και αποχέτευσης ,,κερκίδες ,μηχανολογικές εγκαταστάσεις ,τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις εις( πύργος ελέγχου),ξενοδοχειακές υποδομές ,ιατρικό  κέντρο ,   βενζινάδικο ,ελικοδρόμιο , καθώς και ειδικό κέντρο μετεκπαίδευσης  οδήγησης διπλωματούχων οδηγών  , parking  για χιλιάδες οχήματα επιβατικά και φορτηγά κλπ….

Φορέας επένδυσης θα ήταν πολυμετοχική εταιρεία και Ιδρυτές επιχειρηματίες της μείζονος περιοχής…

Το επιχειρηματικό σχήμα της επένδυσης ήταν:

Ιδια συμμετοχήΙΔΙΑ 25%

Τραπεζικός δανεισμός25%

Επιχορήγηση από τον Αναπτυξιακό

Συνολικό κόστος  372.500.000 ΕΥΡΩ

Κατά την επίμαχη  σύσκεψη  εγκρίθηκε και υπογράφηκε το καταστατικό σύστασης της εταιρείας ,από    τα ιδρυτικά   μέλη (εκπρόσωποι τραπεζών και  των πιο σοβαρών επιχειρήσεων του  νομού  μας)και εκλέχτηκε το προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο.

Άμεσος στόχος του προσωρινού αυτού Δ.Σ. της εταιρείας <<Αυτοκινητοδρόμιο Κρήτης Α.Ε…>> ήταν αφ΄ενός η αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου ,με την συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επενδυτών και αφ΄ετέρου την δρομολόγηση των διαδικασιών για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και  της σύνταξης του σχετικού φακέλου, για την ένταξη του έργου στον Αναπτυξιακό Νόμο, καθώς και  η διενέργεια των απαραίτητων  απαλλοτριώσεων .

Δυστυχώς όμως η επένδυση αυτή ,που θα ήταν ίσως η μεγαλύτερη από όλες  τις μέχρι τότε αναπτυξιακές δράσεις της Κρήτης ,στον τουριστικό τομέα ,έμεινε στα χαρτιά Και όμως το έργο αυτό μπορούσε να προχωρήσει …

Έλλειψε  η τόλμη και το θάρρος μπροστά στα …<<δύσκολα>>….

Η κατασκευή της πίστας  Formula 1 αποτελούσε μια σημαντικότατη μορφή εναλλακτικού τουρισμού, αναβαθμίζοντας 

το τουριστικό προϊόν , ενισχύοντας την τοπική οικονομία  με παράλληλη ανάπτυξη του αγροτοτουρισμού, του αθλητικού  τουρισμού ,του οικοτουρισμού, του τουρισμού υγείας  και θα επέκτεινε την τουριστική περίοδο  κλπ…

Επίσης θα δρούσε καταλυτικά ώστε να κατασκευαστούν νέες ΜΑΡΙΝΕΣ  , στην ολοκλήρωση των ημιτελών (Μάλλια), καθώς και  στην  δημιουργία του Λιμανιού  του Νότου  ,<<η νότια πύλη της Ευρώπης>> που θα προσέλκυε το ενδιαφέρον χωρών της Μέσης  αλλά και της Απω Ανατολής.

Όμως η υπόθεση δεν έχει εντελώς χαθεί…

Τώρα που το θέμα ανακινήθηκε πρέπει τόσο η Κεντρική Εξουσία όσο και   η Αυτοδιοίκηση ,πρώτου και δεύτερου βαθμού ,να ενεργοποιηθούν ώστε να γίνει,επί τέλους ,πράξη η μεγάλου κοινωνικού οφέλους σημαντική αυτή  επένδυση.

 

 

 

  • samolis-thumbnail-Banner1-1
  • samolis-thumbnail-Banner2-1
  • samolis-thumbnail-Banner3-1


ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content