Μια ανάμνηση από το …μέλλον

Του Δημ. Κων. Σαρρή

Άνοιξη1988. Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (ΓΓΑ),επισκεφθήκαμε την ΣΟΦΙΑ , Πρωτεύουσα της Βουλγαρίας του ,τότε,Προέδρου ΖΙΒΚΩΦ,με σκοπό την υπογραφή Πρωτοκόλλου Αθλητικών ανταλλαγών, Ελλάδας –Βουλγαρίας , με τον Βούλγαρο Υφυπουργό Αθλητισμού Τριανταφίλ Μαρτίνσκι.

Η φιλοξενία που μας επιφυλάχτηκε ήταν πολύ καλή. Είχαμε δε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τις ομορφιές της Σόφιας, τα Πανεπιστήμια , τα Νοσοκομεία , τα Σχολεία, το χιονοδρομικό κέντρο ΒΙΤΟΣΑ, το ονομαστό Μοναστήρι της ΡΙΛΑ, τους υπερσύγχρονους οδικούς άξονες , τις γέφυρες , τις σήραγγες , τα υψηλά κτίρια κλπ κλπ , αποκομίζοντας την εντύπωση ότι βρισκόμαστε σε ένα προηγμένο κράτος.

Κάτι όμως  που διαπιστώσαμε ,αργότερα,  μείωσε δραματικά τον αρχικό μας ενθουσιασμό.

Συζητώντας με Έλληνες που ζούσαν εκεί πολλά χρόνια ,μάθαμε ότι παρά την όποια πρόοδο του κράτους της Βουλγαρίας, οι απλοί άνθρωποι ζούσαν πολύ δύσκολα ,αρκούμενοι σε ελάχιστα χρήματα. Εστω αν και υπήρχε δωρεάν υγεία , παιδεία , ζεστό νερό, κλπ . το επίπεδο ζωής ήταν πολύ χαμηλό.

Μία ερμηνεία που μας δόθηκε ήταν  ότι λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού που τους ασκούσαν  τα καπιταλιστικά κράτη, στην προσπάθεια τους να αντέξουν σε αυτό τον ανταγωνισμό έχουν μειώσει δραματικά το επίπεδο μισθών και ημερομισθίων,  για να έχουν μικρότερο κόστος παραγωγής και  επίσης  προστατεύουν ελάχιστα το περιβάλλον, για να αποφύγουν τις  κοστοβόρες εγκαταστάσεις επεξεργασίας υγρών και στερεών αποβλήτων. 

Με γυμνό δε μάτι διακρίναμε νέους ανθρώπους ,γυναίκες και άνδρες ,που είχαν γίνει  η σκιά μας ,ζητώντας μας να τους δώσουμε Δολλάρια, για να μας τα ανταλλάξουν με Λέβα, σε πολλαπλάσια  ποσότητα της επίσημης ισοτιμίας , δελεάζοντάς μας.

Μάθαμε δε από ανθρώπους της Ελληνικής Πρεσβείας ότι τα Δολλάρια τα χρειάζονται,γιατί αξιόλογα καταναλωτικά αγαθά μπορούσαν να βρούν μόνο  σε κάποια πολυκαταστήματα ΙΝΤΕΡΣΟΠ, στα οποία μπορούσαν να βρούν και του <<πουλιού το γάλα>>,αρκεί να διαθέτουν το πράσινο Αμερικάνικο νόμισμα.

Κράτος ,λοιπόν σύγχρονο, με Πολίτες , όμως ,στα όρια της φτώχειας.

Έχοντας λοιπόν ανάμεικτα συναισθήματα  και  ακολουθώντας το πρόγραμμα  ξενάγησης ,που μας είχαν συντάξει,  μας οδήγησαν στο ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ  της Σόφιας.

Ένα καταπληκτικό Μέγαρο ,ωραιότερο του Ελληνικού στην Πλατεία Μαβίλη στη Αθήνα.

Όμως εκεί μας περίμενε μια ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη.

Μόλις μπήκαμε μέσα, ένας τεράστιος πίνακας ζωγραφικής ,ενός διάσημου ζωγράφου, του ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΕΦΑΝΩΦ, από την Βάρνα, τράβηξε την προσοχή μας .

Ο επιβλητικός αυτός πίνακας είχε στο κέντρο ένα φτωχό ημίγυμνο κουρελή Βούλγαρο , φορώντας απομεινάρια  τοπικής στολής σε στάση του ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ , με απλωμένα τα χέρια , όπως είναι πάνω στο Σταυρό .

Δίπλα δε στο στήθος  του, ΣΑΝ ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ ,ένα  μεγάλο  πουλί,  ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ  , ένα όρνεο, είχε  ξεσκίσει το στήθος του και κατέτρωγε το συκώτι του , ένα πουλί το οποίο ,κατά την Μυθολογία,  αναγεννάται  από την στάκτη του,και συμβολίζει την Αναγέννηση.

Βλέπαμε ,λοιπόν μπροστά μας ,ξεκάθαρα και εύγλωττα το μήνυμα  του Ζωγράφου, που ήταν :<<ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  ΤΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ,ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ,ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ  Ο ΔΙΑΣ ,ΔΗΛΑΔΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ, ΤΟΝ ΕΔΕΣΕ ΣΤΟΝ ΒΡΑΧΟ ΤΟΥ  ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΚΑΙ  ΤΟ ΠΟΥΛΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΡΕΦΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΚΩΤΙ ΤΟΥ .>>

Ερώτησα ένα από τους ξεναγούς μας ποιος ζωγράφισε τον πίνακα ,με ένα τέτοιο  τολμηρό μήνυμα που κριτικάρει τόσο αυστηρά το καθεστώς.

Μου είπε το όνομα του Ζωγράφου αλλά μου τόνισε ότι ήταν έμπνευση της  Υπουργού Πολιτισμού ΛΙΟΥΝΤΜΙΛΑ ΖΙΒΚΟΒΑ, κόρη του Προέδρου ΖΙΒΚΟΦ. Όταν δε τον ρώτησα αν είναι ακόμη Υπουργός ,μου απάντησε ότι έχει πεθάνει. Βρέθηκε νεκρή στο λουτρό της το 1981.

Μάθαμε μετά ,όπως ήταν επόμενο, ότι πολλές ερμηνείες δόθηκαν  για τον ξαφνικό της , απρόσμενο θάνατο .

Πολλοί μίλησαν για αυτοκτονία η ακόμη και για δολοφονία .

Είναι γεγονός ότι σκληροπυρηνικά  στελέχη του κόμματος ,ήσαν έξω φρενών για τις νεοφανείς πολιτιστικές της αναζητήσεις , που δεν ταίριαζαν με τις ολοκληρωτικές απόψεις τους. Το μήνυμα  του Πίνακα της καταδεικνύει ότι είχε ιδέες  για φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΑΣ  ΟΜΩΣ  ΑΥΤΗ ΣΤΗΝ ΣΟΦΙΑ  , ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ,ΤΕΛΙΚΑ, ΜΙΑ ..ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ..ΜΕΛΛΟΝ.

-Ποιος το περίμενε ,λοιπόν, μετά  από  30 ολόκληρα χρόνια ,ΤΟ 2018, στην Ελλάδα ,μέλος της Ε.Ε. και μάλιστα της  σκληρής ζώνης της ΟΝΕ και του ΝΑΤΟ , με την οικονομική κρίση που βιώνει και την δέσμευση μας με τα δυσβάστακτα πρωτογενή ΥΠΕΡΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ , Ο  ΈΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ  να βρίσκεται με την θηλιά στο λαιμό , να υπονομεύεται η όποια Ανάπτυξη ,οι νέοι να μεταναστεύουν μαζικά, η ανεργία να καλπάζει, να μην μπορούν, όσοι εργάζονται , να κάνουν οικογένειες με 400 η 500  ευρώ τον μήνα, ο ελληνικός πληθυσμός  να μειώνεται δραματικά,  να διαλύεται το Κοινωνικό Κράτος και να  ναρκοθετείται το μέλλον.

Φτωχοποιούν συνειδητά τον Ελληνικό λαό ,για να τον ποδηγετήσουν πολιτικά, ο οποίος  πνιγμένος στα χρέη έχει χάσει, εκτός των άλλων και  την αξιοπρέπεια του και δεν αντιδρά σαν να είναι ναρκωμένος.

Για να καταπολεμήσουν,δήθεν, την άνιση κατανομή του πλούτου μοίρασαν ίσα, στους πολλούς , την δυστυχία.

Και ο Έλληνας Πολίτης το 2018 παραμένει,περίπου όπως ο Βούλγαρος το 1988, ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ,περιμένοντας την ΑΝΑΣΤΑΣΗ , αλλά και ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ , που το συκώτι του ταϊζει το αδηφάγο  πουλί της κρατικής κακοδιαχείρισης…

 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content