Oι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά του ελαιολάδου

Τα σημάδια ανάκαμψης αποτυπώνονται από την κινητικότητα της αγοράς και τις προσφορές στην τιμή παραγωγού τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία.

Ειδικότερα, στην Ελλάδα ανακτήθηκε, αν και για μικρές, μη αντιπροσωπευτικές ακόμα ποσότητες, η τιμή των 2,50 ευρώ ανά κιλό και στο Μπάρι της Ιταλίας το ελαιόλαδο κέρδισε 20 λεπτά, σημειώνοντας την πρώτη αύξηση της χρονιάς, προσεγγίζοντας και πάλι τα 3,60 ευρώ το κιλό, επίπεδο που είχε απολέσει στις αρχές του έτους.

Όπως εξηγούν στην Agrenda παραγωγοί, το σημαντικό αυτήν την περίοδο δεν έγκειται τόσο στην ελαφριά αύξηση των τιμών,σε μεγαλύτερο βαθμό αφορά στο χαμηλότερο εύρος τιμών του προϊόντος, όπου το 1,90 έγινε 2, το 2,10 έγινε 2,20 και ούτω καθ’ εξής, αλλά στην κινητικότητα σε εμπορικό επίπεδο, κάτι που έλλειπε όλο το προηγούμενο διάστημα, σχεδόν από τον Ιανουάριο.

«Η αγορά του χύμα κινείται, με τις τιμές στάσιμες στην περιοχή μας, αλλά βλέπουμε ότι σύντομα θα πάρουν τα πάνω τους» εκτιμά ο Δημήτρης Παπαδέλλης, υπεύθυνος παραγωγής της Papadellis Olive Oil από το νησί της Λέσβου. Σε ό,τι αφορά στην αγορά τυποποιημένου, στην αρχή της κρίσης υπήρξαν μαζικές παραγγελίες, που πλέον συνεχίζονται με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Τις αυξημένες πωλήσεις σε χύμα ελαιόλαδο το τελευταίο δίμηνο παρατήρησαν και άλλοι παραγωγοί. Η βιομηχανία ελαιολάδου είναι από αυτές που δουλέψανε και εξακολουθούν να δουλεύουν σε καιρό κρίσης αναφέρει ο Μανώλης Καρπαδάκης, από την TerraCreta. Ο ίδιος βλέπει μια ανοδική τάση σε αγορές που απασχολούν έντονα τους εγχώριους παραγωγούς και μικρούς τυποποιητές, όπως είναι η Γερμανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. «Όσο ο κόσμος μένει σπίτι και μαγειρεύει, μαθαίνει να χρησιμοποιεί ελαιόλαδο» αναφέρει ο ίδιος, προσβλέποντας σε μια έστω και μικρή αύξηση της κατανάλωσης στις χώρες αυτές.

Απ’ ό,τι φαίνεται, το στοίχημα για το ελληνικό ελαιόλαδο αυτήν την περίοδο είναι να βρεθεί ένας τρόπος να διατηρήσει τα κεκτημένα του τελευταίου διμήνου.

Ενισχύονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις

Στην περίπτωση της Cretanthos, το δίμηνο Μάρτιος- Απρίλιος έκλεισε με μια αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων της τάξης του 11%. «Παρατηρήσαμε μια αύξηση το τελευταίο δίμηνο, με μια μικρή καμπή την τελευταία εβδομάδα. Αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες επιδόθηκαν σε ένα αχρείαστο παιχνίδι προσφορών, με αρνητικό αντίκτυπο στην ίδια την επιχείρηση και την εικόνα της» αναφέρει από την πλευρά του ο Γιώργος Τζιαννουδάκης, στέλεχος της εταιρείας παραγωγής premium ελαιολάδου.

Σε αυτό που συμφώνησαν όλοι οι συνομιλητές μας είναι ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια στην εγχώρια αγορά ώστε να αυξηθούν οι ποσότητες τυποποιημένου – επώνυμου προϊόντος, που είναι και αυτό που ζητούν οι διεθνείς αγορές. «Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό τυποποιημένο ελαιόλαδο βγαίνει στην αγορά ανανεωμένο» αναφέρει ιο κ. Καρπαδάκης, θεωρώντας πως αξίζει να εκμεταλλευτεί κανείς αυτήν την έστω και μικρή κινητικότητα. Βέβαια είναι δύσκολο να ανοιχτεί κανείς στο εξωτερικό, εξηγεί ο κ. Παπαδέλλης, αφού χρειάζεται να βρει έναν αξιόπιστο συνεργάτη. Αν και δύσκολη αγορά, αποδίδει, αφού σύμφωνα με δικούς του πρόχειρους υπολογισμούς, αν το ελαιόλαδο πωλείται τώρα στα 2 ευρώ το κιλό, τυποποιημένο αποκτά μια προστιθέμενη αξία που μπορεί να ξεπεράσει τα 3,5 ευρώ στην πεντόκιλη συσκευασία, με ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους σε πιο «μαζεμένες» συσκευασίες.

 

 

 

agronews

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content