Και στην Ταϊλάνδη μαθαίνουν το ελαιόλαδο

Το 2018 η Ελλάδα ήταν ο τρίτος κατά σειρά προμηθευτής ελαιολάδου της Ταϊλάνδης, μετά την Ισπανία και την Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 4,97%, το οποίο, όμως, στην ποιοτική κατηγορία του «παρθένου/έξτρα παρθένου» ελαιολάδου ανέρχεται σε 11,8%.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται σε μελέτη που εκπόνησε το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της πρεσβείας μας στην Ταϊλάνδη «ως προς το ελληνικό ελαιόλαδο, η παρουσία αυτού στα ράφια των ταϊλανδικών σουπερμάρκετ είναι ισχνή έως μηδαμινή. Οι εισαγόμενες ποσότητες ελληνικού ελαιολάδου -κυρίως σε συσκευασίες χονδρικής- στην Ταϊλάνδη, κατευθύνονται κατά βάση προς μονάδες εστιάσεως και, σε μικρό ποσοστό, σε μονάδες παραγωγής φυσικών καλλυντικών/προϊόντων spa».

Γενικά χαρακτηριστικά της αγοράς φυτικών ελαίων στην Ταϊλάνδη

Η αγορά φυτικών ελαίων στην Ταϊλάνδη κυριαρχείται από τους τύπους ελαίων οι οποίοι χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην ταϊλανδική γαστρονομική πρακτική, η οποία αντλεί πληθώρα στοιχείων από/εν πολλοίς βασίζεται στην κινεζική και προσιδιάζει στις γειτνιάζουσες της Ν.Α. Ασίας.

Ως εκ τούτου, κομβική θέση στις προτιμήσεις των Ταϊλανδών καταναλωτών κατέχουν τα έλαια εντοπίου προελεύσεως, ήτοι: έλαιο καρύδας, φοινικέλαιο, σησαμέλαιο, σογιέλαιο, ηλιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, σιναπέλαιο, ορυζέλαιο, canola oil, safflower oil κ.λ.π.

Αυτή ακριβώς η παράμετρος διαφοροποιεί ουσιαστικώς την ταϊλανδική αγορά-στόχο για εξαγωγές ελαιολάδου από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές/δυτικές/δυτικόστροφες, καθιστώντας οποιαδήποτε στρατηγική εξαγωγής ελαιολάδου χρήζουσα επιπλέον στοχεύσεως και προετοιμασίας σε σχέση με τις προαναφερθείσες προβλέψιμες αγορές.

Το ελαιόλαδο στην ταϊλανδική γαστριμαργική παράδοση

Βάσει ταϊλανδικής γαστρονομικής παραδόσεως και πρακτικής, τα έλαια χρησιμοποιούνται κυρίως για τηγάνισμα, συνεπώς η χρήση του ελαιόλαδου θεωρείται ως οικονομικώς μη συμφέρουσα. Παράλληλα λόγω των χαμηλοτέρων σημείων καπνού του ελαιολάδου σε σχέση με λοιπά σπορέλαια, προϊόντα ελαιολάδου αναμεμειγμένα με σπορέλαια ή πυρηνέλαια, τα τελευταία, παρά την μη συγκρίσιμη ποιότητά τους με αυτήν του παρθένου/έξτρα παρθένου ελαιολάδου, καταλήγουν προτιμητέα από τον μέσο Ταϊλανδό καταναλωτή.

Το ελαιόλαδο για τον Ταϊλανδό καταναλωτή θεωρείται υπέρ το δέον παχύρρευστο και «βαρύ», ενώ η υφή του, η χαμηλή οξύτητα εφόσον είναι ποιοτικό, το ιδιαίτερο άρωμά του και το βαθύ χρώμα του, στοιχεία τα οποία υπό άλλες συνθήκες και σε άλλες αγορές το καθιστούν εξέχον συστατικό μεσογειακής διατροφής, στην Ταϊλάνδη και την Ν.Α. Ασία γενικότερα το κατατάσσουν στην κατηγορία των εισαγομένων τροφίμων πολυτελείας.

 

ΑγροΤύπος

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ